آفتاب

دندانپزشک عربستانی در اعتراض به بیکاری، مدرک پزشکی خود را آتش زد

دندانپزشک عربستانی در اعتراض به بیکاری، مدرک پزشکی خود را آتش زد

تهران- ایرنا- یک دندانپزشک عربستانی که دو سال است نتوانسته برای تامین مخارج خود وخانواده اش کاری برای خود پیدا کند ٬در اعتراض به تداوم بیکاری٬ مدرک تحصیلی خود را به آتش کشید.

به نوشته روزنامه سعودی 'الشرق' ٬ شبکه های اجتماعی در عربستان ویدیویی منتشر کردند که در آن دکتر مهنا سعود العنزی متخصص جراحی دهان ودندان فارغ التحصیل از دانشگاه علوم وفناوری اردن ٬ در اعتراض به فراهم نشدن فرصت شغلی از سوی وزارت کار وخدمات اجتماعی عربستان برای جوانان تحصیلکرده بیکار٬ مدرک خود را آتش می زند.
وی با انتقاد از وزارت کار عربستان گفت که دو سال است بیکار است در حالی که کشور به پزشک نیاز دارد وبه جای پزشکان داخلی شمار زیادی خارجی در کشور مشغول کار هستند.
به گفته العنزی ٬ وی و600 فارغ التحصیل دندانپزشکی با وجود داشتن شرایط اعلام شده از سوی وزارت کار٬ همچنان بیکارند زیرا این وزارتخانه با وجود 485 دندانپزشک جویای کار مرد و310 دندانپزشک زن ٬ تنها185 فرصت شغلی برای مردان و24 فرصت شغلی برای زنان اختصاص داده است.
وی که متاهل است ٬ افزود: من به دلیل بیکاری مجبور شده ام برای شغلی با مدرک تحصیلی پایین تر درخواست بدهم، اما درخواست من از سوی وزارت کار رد شد زیرا مدرک تحصیلی من از مدرک خواسته شده در این شغل بالاتر بود.
این دندانپزشک عربستانی گفت که مدرک تحصیلی اش در اصل همان یک سال پیش که نتوانست کاری پیدا کند ارزش خود را از دست داده است و وی امروز تنها یک برگه بی ارزش را به آتش کشیده است .
خاورم*1049**2041**
کد N1253461

وبگردی