آفتاب
رئیس اتاق بازرگانی هند:

افق های جدید در توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران وهند ایجاد شده است

افق های جدید در توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران وهند ایجاد شده است

کرج-ایرنا-رئیس اتاق بازرگانی هند گفت: با توجه به برداشته شدن تحریم ها و گسترش روابط ایران و هند، افق های جدیدی در توسعه تجاری بین دو کشور رقم خواهد خورد.

دیلیپ پریمال روز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان البرز در محل اتاق بازرگانی استان، ضمن ابراز خرسندی به سبب حضور در ایران و به ویژه استان البرز، اظهار کرد: روابط اقتصادی ایران و هندوستان از پیشینه تاریخی و مذهبی خوبی برخودار است، در زمان های دور این دو کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، زبانی و اقتصادی تعاملات مطلوبی با یکدیگر داشتند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته محصولاتی چون ادویه و سنگ های قیمتی از کشور هندوستان به ایران صادر و محصولاتی همچون قالیچه، گلاب و خشکبار از ایران به هندوستان وارد می شد، افزود: ایران و هندوستان کشورهای در حال توسعه ای هستند که به طور حتم اهداف مشترکی را برای رسیدن به توسعه را دنبال می کنند از این رو در نظر داریم روابط تجاری دو کشور نسبت به گذشته بهبود و توسعه یابد.
رئیس اتاق بازرگانی هندوستان با اشاره به آغاز کار تجارت بازرگانان هندی و تشکیل اتاق بازرگانی این کشور در سال 1907، خاطرنشان کرد: این اتاق 3 هزار بازرگان را در خود جای داده و در حال حاضر بیش از 25 هزار شغل در این اتاق به ثبت رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی هند درصدد است روابط تجاری خود را تمامی کشورهای جهان از جمله ایران داشته باشد، اظهار کرد: تا کنون 140 یادداشت تفاهم با کشورهای مختلف جهان توسط اتاق هند به ثبت رسیده که امروز صدوچهل و یکمین یادداشت در استان البرز به ثبت می رسد.
دیلیپ پریمال بیان کرد: اتاق و هیئت تجاری هندوستان آمادگی همکاری در بخش های تولید انواع کیف و چمدان، لجستیک، تجهیزات و محصولات کشاورزی، انواع ساعت، لوازم آشپزخانه، صنایع نساجی، دارویی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، لوازم بهداشتی و آرایشی با فعالان اقتصادی البرز را دارد.
7411/1535
کد N1251997

وبگردی