آفتاب

کتاب انفجار دیجیتال منتشر شد

کتاب انفجار دیجیتال منتشر شد

همشهری آنلاین: کتاب انفجار دیجیتال - زندگی، آزادی و خوش‌بختی، پس از انفجار اطلاعاتی، نوشته هال‌البیسون-کن‌الدین-هری لویس با ترجمه امیر سپهرام از سوی انتشارات مازیار منتشر و روانه بازار کتاب شد.

پشت جلد كتاب اينگونه آمده است:

دیوید وارش، نویسنده کتاب دانش و ثروت ملل:
کتاب فوق‌العاده‌ای است؛ احتمالا بهترین کتابی که بعد از قواعد دیجیتال نوشته هال وریان و کارل شولتز نگاشته شده است. نویسندگان مهند‌س‌اند، نه اقتصاددان و نتیجه کارشان گفتگویی طولانی و دوستانه با جنی است که از چراغ جادو در آمده و هدفش کمک به کسانی است که نمی‌خواهند در آرزوی بسیار مهم سوم‌شان، همان اشتباه همیشگی را بکنند.

کرِیگ سیلورستاین، مدیر فناوری گوگل:
انفجار دیجیتال کتابی است به‌موقع، مهم و بسیار خواندنی در باب شیوه تولید و مصرف اطلاعات در عصر حاضر و مهم‌تر از آن، در باب تغییرات ژرفی که، در مقام اعضای جامعه، درگیر عواقب آنیم.

جیمز اس. میلر، معاون ارشد سیاست و راهبرد فناوری مایکروسافت:
این کتاب مروری است بر مسایلی که جامعه ما با وابستگی هر چه بیشتر به اینترنت و وب جهان‌گستر با آن‌ها مواجه است. هر شهروند مطلعی باید این کتاب را بخواند و دیدگاه خودش را در باره این مسایل شکل بدهد. پس از مطالعه این کتاب، در باره نحوه و حتی ضرورت استفاده از وب برای شکل دادن به افکارتان، تامل خواهید کرد.

امیر سپهرام، مترجم کتاب:
هر روز، حجمی باور نکردنی از اطلاعات، به صورت عکس، موسیقی، متن، صدا، ویدیو، نقشه، داده‌های خام، جدول آماری، نمودار و به تازگی بو و اجسام قابل چاپ با چاپگر سه بعدی، در سپهر عظیم اینترنت و وب تولید، توزیع و مصرف می‌شود. کامپیوتر، تبلت، گوشی همراه، تلفن اینترنتی، دوربین امنیتی و به تازگی ساعت و دیگر گجتهای پوشیدنی و گستره وسیعی از نرم‌افزارهایی که روی سخت‌افزارهای کم و بیش و یا همیشه متصل، مبدا یا مقصد جریان اطلاعات‌اند.جریان آرام زمانه سقراط، با ابداع گوتنبرگ خروشید و شتاب گرفت و در عصر اینترنت، نه به فوران، که به انفجاری از بیت‌ها انجامید. انفجاری که کسب و کار، حریم خصوصی، مالکیت آثار، نظارت و کنترل، هویت و بسی مفاهیم و حوزه‌های دیگر را دگرگون کرده و پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و حقوقی بسیاری داشته است. انفجار دیجیتال با کندوکاو در گذشته و حال، جایگاه و آینده محتمل‌مان را در فضای سایبر ترسیم می‌کند.

شناسنامه كتاب:

  • هال‌البيسون-كن‌الدين-هري لويس
  • مترجم: امير سپهرام
  • تاريخ انتشار: 1395
  • شمارگان: 1100
  • تعداد صفحات: 304
  • قيمت: 15000 تومان
کد N1250814

وبگردی