آفتاب

امکان معامله با ایران برای همه بانک‌ها وجود دارد/ برداشت‌های غلط در مورد توافق هسته‌ای اصلاح شود

امکان معامله با ایران برای همه بانک‌ها وجود دارد/ برداشت‌های غلط در مورد توافق هسته‌ای اصلاح شود

وزیر امور خارجه آمریکا برای چندمین بار تاکید کرد که ظرفیت تجارت با ایران برای همه بانک‌ها وجود دارد و افزود: ما می‌خواهیم ظرفیت معامله‌های مشروع با ایران که پس توافق هسته‌ای برای همه بانک‌ها وجود دارد، شفاف شود.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در نشستی با حضور مدیران ارشد ۹ بانک بزرگ اروپایی به همراه فلیپ هاموند همتای بریتانیایی خود شرکت کرده بود، با اشاره به نحوه تعامل بانک‌های اروپایی با ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، گفت: هدف ما که شفاف‌سازی است و در این راه، برداشت‌های غلط و شایعه‌های مربوط به توافق باید کنار گذاشته شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: ما می‌خواهیم ظرفیت معامله‌های مشروع با ایران که پس توافق هسته‌ای برای همه بانک‌ها وجود دارد، شفاف شود.

او همچنین گفت: تا زمانی که بانک‌ها وظایف عادی خودشان را انجام بدهند و بدانند طرف قرارداد آنها کیست، هیچ مشکلی از لحاظ استاندارد‌های آمریکا نخواهند داشت.

یک مقام بانکی بریتانیایی در خصوص این نشست آن را نسبتا خوب ارزیابی کرد و گفت: با این وجود برخی نگرانی‌های صنعت بانکداری در خصوص عدم شفافیت آمریکا در رابطه با نحوه برخورد دولت فدرال و ایالات آمریکا در مواجه با این قانون و ارتباط این صحبت‌ها با انتخابات پیش روی آمریکا کماکان به قوت خود باقی است.

این مقام بانکی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تغییر رویکرد‌ها نسبت به تجارت با ایران پس از صحبت‌های وزرای امور خارجه آمریکا و انگلیس خاطرنشان کرد که با این وجود درجه‌ای از احتیاط هنوز وجود دارد.

فلیپ هاموند وزیر خارجه بریتانیا نیز در این نشست بازگرداندن ایران به جامعه بین‌المللی را هدف اصلی و اولیه پس از توافق هسته‌ای خواند.

کد N1248195

وبگردی