آفتاب
معاون وزیر ورزش و جوانان:

افزایش بودجه ورزش بانوان با میزان مشارکت این قشر تعیین می شود

افزایش بودجه ورزش بانوان با میزان مشارکت این قشر تعیین می شود

مشهد - ایرنا - معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت: در هر رشته ورزشی که زنان به صورت گسترده حضور پیدا می کنند بودجه لازم نیز تامین می شود و می توان گفت که میزان بودجه این بخش با مشارکت حضور بانوان تعیین می شود.

به گزارش ایرنا، رباب شهریان روز پنجشنبه در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از سیاست هایی که وزارت ورزش و جوانان دنبال می کند فراهم کردن شرایط برابر برای ورزش زنان و مردان است.
وی گفت: نگاه دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش بانوان بسیار مثبت و امیدوار کننده بوده و تاکنون اقدامات ارزشمند در این زمینه انجام داده است.
وی با بیان اینکه باید فضاهای ورزشی بانوان از امنیت لازم برخوردار باشند، اظهار کرد: خانواده ها باید به این اماکن ورزشی اعتماد کامل داشته باشند تا فرزندان آنها در این اماکن مشغول ورزش شوند.
معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه توسعه دسترسی به فضاهای ورزشی به صورت متوازن در نظر گرفته شده تا بانوان بتوانند شرایط بهتری را برای اجرای برنامه های ورزشی داشته باشند.
شهریان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید فعالیت های بسیار در زمینه ورزش بانوان انجام شده است اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود تا بانوان در عرصه قهرمانی و همگانی شدن ورزش به صورت گسترده حضور یابند.
وی یادآور شد: در تخصیص اعتبارات دولتی نیز نگاه وزارت ورزش به صورت جنسیتی نیست زیرا هر زمان این رویکرد اتخاذ شده است، بانوان متضرر شده اند.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: در هر رشته ورزشی که زنان به صورت گسترده حضور پیدا می کنند بودجه لازم نیز تامین می شود و به صورتی می توان گفت که میزان بودجه با مشارکت حضور بانوان تعیین می شود.
شهریان ادامه داد: در شرایط فعلی حداقل بین 35 تا 40 درصد بودجه به حوزه بانوان اختصاص می یابد که در برخی از رشته های ورزشی اختصاص بودجه به صورت برابر نیز انجام می شود.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی با توجه به ظرفیت هایی که در آن قرار دارد از جمله استان های ارزشمند در عرصه ورزش است.
وی گفت: آمارها نشان می دهد حدود 35 درصد زنان این استان ورزش می کنند که این آمار در سال جاری باید افزایش پیدا کند.
شهریان با اشاره به اینکه در مسابقات پارا المپیک نیز 20 بانوی ورزشکار ایرانی شرکت خواهند کرد، افزود: بانوان در المپیک لندن هشت سهمیه را کسب کرده بودند اما در المپیک ریو 9 سهمیه در رشته هایی همچون تیراندازی، دو و میدانی، قایقرانی و تکواندو متعلق به بانوان است.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد ویژه ای که در این زمینه اتخاذ شده کسب مدال توسط بانوانی همچون الهی احمدی در رشته تیراندازی است.
7498/ 6053/2025
کد N1247412

وبگردی