آفتاب
آیت الله حسینی بوشهری:

هدف اصلی نظام آموزشی جدید حوزه، توانمند ساختن طلبه هاست

هدف اصلی نظام آموزشی جدید حوزه، توانمند ساختن طلبه هاست

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: توانمند ساختن طلبه ها در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و تربیتی، هدف اصلی نظام آموزشی جدید سطح یک حوزه های علمیه است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در اجلاس استادان مدارس علمیه سطح یک استان قم در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم افزود: برنامه آموزشی جدید حوزه های علمیه در سال 91 تصویب شد و با آماده شدن زمینه های لازم، شاهد اجرای آن در بسیاری از مدارس علیمه از سال تحصیلی آینده خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه مباحث قرآنی و اعتقادی در برنامه آموزشی جدید حوزه حضور پر رنگ تری دارد بیان کرد: در نظام جدید آموزشی در کنار درس های موجود، فراگیری مهارت های آموزشی و پژوهشی کاربردی مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پذیرش در حوزه های علمیه از سطح های مختلف علمی انجام می شود، لازم است زمینه های استفاده همه طلبه ها از فضای آموزشی و پژوهشی مدارس فراهم باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طلبه ها، متون درسی و مدیران مدارس، پایه های اصلی حوزه های علمیه هستند گفت: حضور استادان در کنار طلبه ها مهمترین نقش را در موفقیت حوزه های علمیه دارد.
حسینی بوشهری افزود: حوزه های علمیه باید طلبه های اخلاق مدار و مسئولیت پذیر تربیت کنند تا بتوانند در مسیر رفع نیازهای جامعه و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.
وی با اشاره به لزوم جذب افراد با استعداد برای تحصیل در حوزه های علمیه، گفت: در گزینش افرادی که می خواهند به لباس روحانیت مزین شوند باید به معیارهای اخلاقی توجه خاصی داشت.
امام جمعه موقت قم گفت: امروز در مدارس علمیه امکانات خوبی برای پیشرفت طلبه ها فراهم است و استادان با اشراف بر توانمندی ها و ظرفیت های موجود می توانند در مسیر شکوفا ساختن هر چه بیشتر استعداد طلبه ها گام بردارند.
وی با بیان اینکه وارد شدن به بازار کار، هدف تحصیل در حوزه نیست افزود: مدیران مدارس علمیه با ایجاد انگیزه، طلبه ها را به فراگیری هر چه بهتر علوم اسلامی برای حل مشکل های موجود هدایت کنند.
حسینی بوشهری با اشاره به استفاده از روش های جدید برای آموزش مباحث علمی در حوزه های علمیه بیان کرد: مدیران حوزه های علمیه طلبه ها را به سمت کسب مهارت های تبلیغ و پاسخ گویی به شبهه های طراحی شده توسط دشمنان، هدایت کنند.
همچنین مدیر حوزه علمیه قم در این همایش گفت: نظام جدید آموزش سطح یک حوزه های علمیه سال گذشته، تدوین شد و در 12 مدرسه علمیه مورد ارزیابی قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت طلبه ها هدف اصلی حوزه های علمیه است افزود: نظام جدید آموزشی در سال تحصیلی آینده در یک صد مدرسه علمیه استان قم و سراسر کشور اجرا می شود.
وی با بیان اهمیت فراگیری زبان عربی در حوزه های علمیه گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، بیش از یک هزار و 200 تن از طلبه های حوزه علمیه به منظور کسب توانایی های مورد نیاز برای برقراری ارتباط با جهان اسلام، آموزش های تخصصی زبان عربی را فرا خواهند گرفت.
در این همایش برخی از استادان و مدیران حوزه های علمیه قم به بیان دیدگاه های خود در خصوص نظام آموزشی جدید حوزه و اداره بهتر مدرسه های علمیه پرداختند، همچنین در پایان همایش از مدیران موفق حوزه های علمیه قم تجلیل به عمل آمد.
/7405/ 1175
کد N1247126

وبگردی