آفتاب
با حضور مربیان سراسر کشور انجام شد؛

برگزاری همایش یکروزه ملی فوتبال پایه در البرز با حضور تاج

برگزاری همایش یکروزه ملی فوتبال پایه در البرز با حضور تاج

کرج - همایش ملی فوتبال پایه با حضور مربیان فعال در حوزه مدارس فوتبال سراسر کشور از صبح امروز(پنج شنبه) در تالارشهیدان نژاد فلاح کرج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر در این همایش یکروزه مباحث مختلفی در حوزه های فلسفه فوتبال پایه، آمادگی ذهنی و روانی، پرورش و استعدادیابی در فوتبال ، جنبه های  فرهنگی فوتبال پایه و سلامت با حضور اساتید مختلف مطرح می شود.

رییس آکادمی ملی فوتبال ایران در آیین افتتاح این همایش با بیان اینکه موضوع فوتبال پایه و نوع آموزش ها در این رده سنی به شکل جدی از سوی فعالان آن دنبال می شود گفت: ماحصل تلاش ۸ ساله آکادمی ملی فوتبال و حمایت های فدراسیون سامان بخشی این حوزه و رشد کمی و کیفی مراکز آموزش فوتبال بوده است.

محمد حسین علیزاده افزود: برگزاری همایش ملی فوتبال همزمان با روز جهانی آن در کشورمان برگزار می شود و با تاکید فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا سعی کرده ایم دراین روز با برگزاری برنامه های مختلف در سطح ملی و استانی بر اهمیت فوتبال پایه تاکید کنیم.

سیر نزولی شکایت خانواده ها از مدارس فوتبال مجوزدار

وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته اعتماد خانواده ها به مراکز مجاز آموزش فوتبال بیش از گذشته شده است گفت: بر اساس آمار در سال گذشته میزان شکایات از مراکز مجوز دار آموزش فوتبال به سمت صفر میل کرده است و این گواه اعتماد خانواده ها و به ثمر نشستن اقدامات صورت گرفته در حوزه فوتبال پایه است.

علیزاده در ادامه گفت: حرکت به سمت ایجاد آکادمی های فوتبال در باشگاه ها برنامه ای است که ما در آکادمی ملی فوتبال و فدراسیون دنبال می کنیم و در سال ۹۵ برنامه ریزی ها برای رسیدن به این هدف صورت می گیرد.

رییس آکادمی ملی فوتبال ایران با قدردانی از مشارکت استان البرز در رویدادهای مهم فوتبال پایه کشور گفت: سال گذشته در ۲ نوبت میزبانی فستیوال ملی فوتبال پایه در این استان رقم خورد و امسال هم با علاقمندی مدیرکل ورزش وجوانان البرز و نقش اثرگذار کانون مربیان این استان شاهد برگزاری شایسته این همایش در البرز هستیم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز نیز در این مراسم گفت: برگزاری همایش ملی فوتبال پایه نشانگرعزم فدراسیون فوتبال برای سامان بخشی به فوتبال در سنین پایه است.

رضا گل محمدی افزود: نزدیک به ۸ سال است که با شکل گیری آکادمی ملی فوتبال حوزه فوتبال پایه جدی تر از گذشته دنبال می شود و خوشبختانه شاهد دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه هستیم.

وی با تقدیر از نقش محوری کانون مربیان فوتبال البرز در برگزاری این برنامه ملی گفت: اقدام یک سازمان مردم نهاد دربرگزاری چنین برنامه کشوری شایسته تقدیر است و نشان از پتانسیل بالای مربیان فوتبال البرز دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه البرز محروم ترین استان کشور از حیث سرانه های ورزشی است گفت: در مقابل این محرومیت و کمبود خوشبختانه از حیث نیروی انسانی در شرایط بسیار خوبی هستیم و ظرفیت های بالایی در اختیار داریم.

وی در پایان تصریح کرد: کسب ۴ سهمیه المپیک برزیل که می تواند به دو برابر افزایش پیدا کند خود گویای ظرفیت های بالای ورزش البرز است و امیدوارم با حرکت به سمت توسعه سرانه های ورزشی بتوانیم اثرگذاری بیشتری در ورزش کشور داشته باشیم.

کد N1246792

وبگردی