آفتاب

«ره سماع» در تبریز به صحنه رفت / تهران در انتظار «سماع زرکوبان»

«ره سماع» در تبریز به صحنه رفت / تهران در انتظار «سماع زرکوبان»

گروه «ره سماع» کنسرت خود را با عنوان «سماع زرکوبان» در تبریز و به خوانندگی ودود موذن در میان استقبال پرشور علاقه‌مندان به موسیقی آذری برگزار کرد.

به گزارش ایلنا؛ کنسرت «سماع زرکوبان»، گروه موسیقی «ره سماع» کنسرت خود را با عنوان «سماع زرکوبان» به خوانندگی ودود موذن از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن پتروشیمی شهر تبریز برگزار کرد.

این کنسرت با استقبال پرشور مردم تبریز مواجه شد و توانست به مدت ۳ شب، سالن پتروشیمی را مملو از جمعیت کند.

گروه «ره سماع» به زودی به تهران می‌آیند تا همین اجرا را در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در تالار وحدت به روی صحنه ببرند.

در این کنسرت ودود موذن آواز می‌خواند و ساسان شکاریان سرپرستی گروه، آهنگسازی و نوازندگی تنبور را بر عهده دارد. کنسرت «سماع زرکوبان» شامل اجرای قطعه‌هایی از موسیقی آذری، موسیقی ایرانی و موسیقی تنبور است.

شاید مهم‌ترین وجه تمایز این کنسرت از اجراهای دیگر حضور تنبور در ترکیب سازبندی گروه «ره سماع» است. به طور حتم برای علاقه‌مندان به موسیقی آذری شنیدن این موسیقی در کنار آواز ودود موذن و البته نوای سازِ تنبور جذابیت‌های خاص خود را دارد.

در کنسرت «سماع زرکوبان» سازهایی مانند بالابان، باغلاما و دایره در کنار سازهایی مانند تنبک و دف و کمانچه و رباب به کار گرفته شده و در این میان محوریت اجرا با تنبور است.

گروه موسیقی «ره سماع» فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده و در این سال‌ها برنامه‌های بسیاری داشته است. «خزان»، «حریق شب»، «شب خطایی» و اکنون هم کنسرت «سماع زرکوبان» از جمله اجراهای این گروه بوده است.

برخی از قطعه‌هایی که در این کنسرت اجرا می‌شود به این شرح‌اند: قطعه سحری (بدون کلام) - قطعه باستانی تنبور - با تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف باز سپید - سروده مولانا - آهنگساز و تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف قدح عشق - سروده مولانا - آهنگساز و تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف علی گویم علی جویم - سروده موافق / آهنگساز مرحوم امیر حیاتی، قطعه شور عشق (بدون کلام) - آهنگساز و تنظیم - ساسان شکاریان، تصنیف بر قدسیان آسمان - سروده شیخ فضل الله نعیمی - آهنگساز و تنظیم - ساسان شکاریان، قطعه سنگلی سماع «سملی سماع» (بدون کلام) - قطعه باستانی تنبور - تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف در سوگ لیلی - سروده ملا پناه واقف - آهنگساز و تنظیم (بر اساس ملودی قدیمی) ساسان شکاریان، قطعه سماع زرکوبان (بدون کلام) - آهنگساز و تنظیم و تک نواز تنبور ساسان شکاریان، تصنیف من مست و تو دیوانه سروده مولانا - آهنگساز و تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف باز هوای وطنم آرزوست - آهنگساز کیخسرو‌پور ناظری، تصنیف منده سیغار ایکی جهان (آذری) - سروده عماد الدین نسیمی -آهنگساز و تنظیم ساسان شکاریان.

گروه موسیقی «ره سماع» کنسرت خود را با عنوان «سماع زرکوبان»، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ساعت 21:00 در تالار وحدت به روی صحنه می‌برد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های این کنسرت می‌توانند به سایت iranconcert. com مراجعه کنند.

 

کد N1246066

وبگردی