آفتاب

نماینده ولی فقیه در سپاه: نفوذ سیاسی به معنای تصرف در ادراک سیاسی دولتمردان است

نماینده ولی فقیه در سپاه: نفوذ سیاسی به معنای تصرف در ادراک سیاسی دولتمردان است

سپاه نیوز نوشت: نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آنچه در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آورده‌ایم در سایه تکیه بر اصول و مبانی و ایستادگی در برابر قدرتهای سرکش و زورگو و در رأس آنها امریکا است.

حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت و گویی به مناسبت روز پاسدار ضمن تبیین نقش، جایگاه و اهمیت پاسداری از انقلاب اسلامی، از سپاه به عنوان نهادی انقلابی، مکتبی، پیش برنده و پیش رونده یاد کرد و گفت: توجه به متغیرها و مقتضیات زمان و مکان از جمله الزامات انقلابی بودن سپاه است و سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی می‌بایست با در نظر گرفتن و توجه به «متغیرها و مقتضیات» به عنوان یکی از الزامات انقلابی بودن این نهاد مکتبی، در تمامی حوزه‌های سخت، نیم سخت و نرم از آمادگی مطلوب و کافی برخوردار باشد.

وی افزود: بدون داشتن شناخت کامل، پاسداری از انقلاب بویژه در جبهه نرم افزاری که با نفاق، پوشش و لایه‌های پنهان همراه است با مشکل مواجه خواهد شد و امروز متغیرهای زیادی فراروی ما قرار دارد که شناخت آنها نقش تعیین کننده‌ای را در انقلابی بودن ما ایفا می‌کند.

اهم اظهارات نماینده ولی فقیه در سپاه را بخوانید؛

* «زمان شناسی» از دیگر ویژگیهای انقلابی بودن سپاه است. بنابر روایات اسلامی «کسی که آگاه به زمانه باشد شبیخون نمی‌خورد» و بصیرت و آینده‌نگری افراد بالاخص در نیروهای مسلح موجب می‌شود تا اهداف و مقاصد شوم دشمن در زمان مناسب شناسایی شده و با آن مقابله شود.

*گام برداشتن در مسیر موازین و چهارچوب‌های حرکت رهبر معظم انقلاب از دیگر شرط انقلابی بودن سپاه است. بیان معظم له مبنی بر اینکه «من انقلابی‌ام، دیپلمات نیستم» حاکی از نگاه انقلابی رهبر فرزانه انقلاب و ایستادگی و تکیه ایشان بر حفظ استاندارها و اصول و مبانی است.

* حکومت دینی با ایفای نقش مردم بوجود می‌آید، نقش مردم فعلیت بخشیدن و ایجاد بستر و زمینه تحقق حکومت دینی است.

*قرار گرفتن سپاه در مرز دفاع از کیان، قرآن، اسلام، انقلاب اسلامی و نظام علت هجمه دشمن بر علیه این نهاد مردمی است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل آنکه در تمامی عرصه‌ها و ابعاد در حال حرکت مجاهدانه، تلاش، مبارزه و جهاد با دشمنان پیدا و پنهان انقلاب بوده و در صف اول تقابل با منافع مستکبرانه و زورمندانه دشمنان است همواره مورد هجمه آن قرار دارد.

*«نفوذ» راهبرد خصمانه امروز دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی است. نفوذ سیاسی بمعنای تصرف در ادراک سیاسی دولتمردان و نفوذ فرهنگی تصرف در ادراک فرهنگی مردم است و نگرانی‌ها از این است که دشمن با تمرکز روی افکار مردم و دولتمردان بتواند بر آنها تأثیرگذاشته و اهداف خود را از این طریق دنبال کند.

* اعتماد و تسلیم شدن در برابر خواست «کدخدا» «اشتباه گرفتن دوست و دشمن» است. مطرح شدن برجام ۲، ۳ و ۴ پس از برجام، دامی برای انقلاب اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و ژرف اندیشی خط امریکا را خواندند و مانع تحقق آن شدند.

27216

 

کد N1245605

وبگردی