آفتاب

تصمیمات درست در حوزه اقتصاد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

تصمیمات درست در حوزه اقتصاد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: چالش اساسی کشور ما اقتصاد است که اگر در مورد آن تصمیمات درستی گرفته شود، در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی موثر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، همزمان با سفر ریاست جمهوری و حضور هیئت دولت در استان کرمان، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ،مدیر کل امور زنان استانداری کرمان و هیئت همراه به شهرستان کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان سفر کردند ودر ابتدا پس از حضور در امام زاده سلیمان شاه کوهبنان  و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان هشت سال دفاع مقدس در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت نمودند.

شهیندخت مولاوردی (معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده) در این جلسه با شاره به سفرهای استانی دولت اظهار کرد:تلاش شده سفر های فعلی قبل از برگزاری با کارشناسی و شناسایی مطالبات و نیاز های متناسب با آن مصوباتی داشته باشد و طبق عهد دولتمردان تدبیر وامید از دادن وعده های غیر عملی و غیر کارشناسی پرهیز شود، بنابراین امیدواریم تا پایان دولت یازدهم، شاهد توسعه و رشد استان کرمان آن طور که شایسته است باشیم استانی که لیاقت سرمایه گذاری دارد و به گفته ریاست جمهوری بهشت معادن است .

وی یاد آور شد : در حالی دو سال و اندی از عمر دولت تدبیر و امید گذشته که با توجه به شرایط اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در زمان روی کار آمدن و آن چه به ارث برده مجموعه ی اقدامات و عملکرد دولت با مجموعه شرایط نمره ی قابل قبولی دارد .

شهیندخت مولاوردی افزود: باید از فرصت سفر ها بهره ببریم و ضمن شناسایی موانع و چالش های قرار گرفته در مسیر، اعضای هیئت دولت از فرصت پیش آمده ساعاتی در میان مردم باشند و با نگاهی واقع بینانه تصمیماتی را اتخاذ نمایند .

وی تأکید نمود : در ابتدای دولت شاهد وضعیت فوق العاده تورم رکودی بودیم که وضعیت بسیار سختی برای اقتصاد است در حالی که قیمت نفت از ۱۵۰ دلار به زیر ۳۰ دلار رسید که این امر مشکلاتی را در بر داشت، بنابراین شاهدیم که فقط در بحث هدفمندی یارانه ها در سال ۹۴ حدود ۴۱ هزار میلیارد یارانه پرداخت شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت : بحث سیاست خارجی به عنوان یک اقدام شاخص دولت است که در این راستا وقت بسیار گذاشته شد که البته با عنایت  مقام معظم رهبری ، پشتکار دولت ، دعای مردم و تلاش های تیم مذاکره کننده بحث برجام انجام شد و امروز به عرصه ی اجرای آن نزدیک می شویم .

وی تأکید کرد : حدود ۳ تا ۴ ماه است که تحریم ها لغوشده نباید انتظار داشته باشیم به قبل از تحریم ها برگردیم چرا که تحریم ها فلج کننده و ظالمانه بوده اما دولت در مهار نمودن نسبی اوضاع قدم برداشته و الان هم در بحث تحقق رونق اقتصادی گام بر می دارد .

کد N1245052

وبگردی