آفتاب

26 تيرماه همايش سياست‌هاي صنعتي - تجاري و خدماتي در افق 1404 برگزار مي‌شود

26 تيرماه همايش سياست‌هاي صنعتي - تجاري و خدماتي در افق 1404 برگزار مي‌شود

تهران- ايرنا- رئيس فراكسيون ايران در افق 1404 مجلس شوراي اسلامي گفت: در 26 تيرماه امسال همايش سياست‌هاي صنعتي - تجاري و خدماتي در افق 1404 با حضور رئيسان قواي مجريه و مقننه در مركز همايش‌هاي صداوسيما برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، رحيم زارع روز چهارشنبه در نشست خبري همايش سياست‌هاي صنعتي - تجاري و خدماتي در افق 1404 افزود: اين همايش با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ معاونت علمي و فناوري رييس‌جمهوري، وزارت ارشاد و مركز پژوهش‌هاي مجلس برگزار مي‌شود و رويكرد آن توسعه، توليد، صادرات و ايجاد اشتغال است.
وي ادامه داد: در راستاي برگزاري اين همايش، تاكنون 10 جلسه با بخش خصوصي و مديران بانك‌ها و مديران حوزه صنعت و فضاي كسب و كار برگزار كرديم و تاكنون 30 مقاله به اين همايش ارسال شده است.
رئيس فراكسيون ايران در افق 1404 با تاكيد بر اين كه ما براي دسترسي به اهداف سند چشم‌انداز نياز به عزم ملي داريم، اظهار داشت: توسعه سياسي، اجتماعي و خدماتي يك كشور در گرو حمايت از اين صنعت است.
زارع خاطرنشان كرد: يكي از مهم‌ترين اهداف اقتصاد مقاومتي و اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي، مردمي كردن اقتصاد است كه اين همايش در راستاي حمايت از بخش خصوصي گام‌هايي را برمي‌دارد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه مديران چه ميزان در روند صنعت تاثيرگذار هستند؟ گفت: كار خوبي كه وزارت صنعت انجام داده، استراتژي توسعه صنعت بوده است. در اين حوزه و همچنين حوزه معدن برنامه‌ريزي‌هاي خوبي انجام شده ولي ما متاسفانه در آنجا با تعويض مديران يا با مديران غيرمتخصص روبه‌رو هستيم كه مشكل‌آفرين است، از اين‌رو همه بخش‌ها بايد به صورت متوازن حركت كنند.
سخنگوي كميسيون اقتصادي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا قانوني براي برخورد با مديران ناشايست وجود دارد يا خير؟ گفت: ما در اين راستا قانوني نداريم و تنها راه‌حلش شرايط انتصاب مديران است كه بايد رعايت شود ولي متاسفانه رعايت نمي‌شود، چون بيشتر انتصاب مديران، سياسي است.
زارع خاطرنشان كرد: ما بايد شايسته‌سالاري و توانمندسازي بخش خصوصي را سرلوحه كار خود قرار دهيم تا بيكاري، كاهش يابد. مديريت نقدينگي، مديريت واردات و توليد صادرات محور بايد در كشور سرلوحه باشد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چه اقداماتي را در مجلس نهم در راستاي مبارزه با تورم انجام داده‌ايد؟ گفت: ما در مجلس نهم موضوع برجام را پيگيري كرديم و در اين فضا با دولت همكاري‌هاي لازم را داشتيم، سپس قانون خروج از ركورد را بررسي كرديم و به سمت توانمندسازي بخش خصوصي حركت كرديم.
نماينده مردم آباده،‌ بوانات و خرمبيد اضافه كرد: همچنين قانون دائمي احكام برنامه توسعه را مصوب كرديم كه موارد الحاقي آن نيز طي هفته آينده به تصويب مجلس مي‌رسد و در اين راستا احكامي كه نياز به دگرگوني داشت را با كمك دولت تغيير داديم.
زارع با بيان اين كه مجلس و دولت در اين سه سال همكاري خوبي را با هم داشته‌اند، افزود: ما در راستاي بهره‌وري و كاهش فاصله درآمد طبقه بالاي جامعه با طبقه پايين مصوباتي را داشتيم.
سيام ** 9121 ** 3053**1429
کد N1245043

وبگردی