آفتاب

استان كردستان ميزبان بزرگان موسيقي ايران زمين

استان كردستان ميزبان بزرگان موسيقي ايران زمين

سنندج- ايرنا- استان كردستان و شهر سنندج كه خود مهد موسيقي و فرهنگ و هنرهاي مختلف است از امروز به مدت سه روز ميزبان بزرگان موسيقي ايران زمين است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دومين جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ايراني صبح امروز سه شنبه با حضور 22 گروه موسيقي از سراسر كشور در مجتمع فرهنگي امام خميني(ره) سنندج آغاز به كار كرد.
شوراي سياستگذاري جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ايراني پاييز سال 93 به وزارت كشور پيشنهاد و مجوز دبيرخانه دايمي جشنواره در 19رشته و در بخش هاي مختلف به استان كردستان اعطا شد.
اين جشنواره سال گذشته با حمايت هاي مسوولان استان به ويژه استاندار كردستان در دو بخش موسيقي و لباس اقوام به صورت نمايشگاهي و اجرايي و با حضور 13 مهمان ويژه برگزار و با استقبال چشمگير مردم روبرو شد.
دومين دوره اين جشنواره نيز از امروز با حضور 22 گروه موسيقي از سراسر كشور در سنندج آغاز شده و به مدت سه روز در سه بخش اجرايي، نمايشگاهي و پنل هاي تخصصي برگزار خواهد شد.
در اين دوره از جشنواره از دو مهمان ويژه 'ژان دورينگ' از موسيقي شناسان برجسته فرانسوي و 'استيون بلوم' از موسيقي شناسان مطرح آمريكايي براي شركت در پانل هاي تخصصي دعوت شده است.
دبير كميته اجرايي جشنواره در آيين افتتاح گفت: در مدت اين سه روز 14 گروه موسيقي از سراسر ايران، هفت گروه از استان كردستان و يك گروه از كردستان عراق به رهبري نژاد برزنجي و همراهي استاد انور قره داغي به اجراي برنامه خواهند پرداخت.
هوشنگ بهمني با اشاره به برنامه هاي جنبي اين جشنواره افزود: نمايشگاهي در دو بخش هنرهاي چوبي و دست يافته هاي نساجي سنتي در مجتمع فرهنگي ايثار سنندج داير شده است.
وي اظهار كرد: در اين سه روز همچنين پنل هاي تخصصي نيز با حضور چهره هاي شاخص و دلسوز هنر ايراني برگزار مي شود و در حوزه هاي موسيقي و هنرهاي چوبي به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
دبير كميته اجرايي دومين جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ايراني در پايان از همكاري مديران و مسوولان استان در جهت برگزاري اين جشنواره تشكر و قدرداني كرد.
دومين جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ايراني از 21 تا 23 ارديبشهت ماه در سنندج جريان دارد و براي حضور علاقه مندان در برنامه هاي موسيقي اين جشنواره بليت رايگان صادر شده است.
7348/3033/ 1257
کد N1243849

وبگردی