آفتاب

راه اندازي دستگاه بازيابي مواد با ارزش از زباله ها در تبريز

راه اندازي دستگاه بازيابي مواد با ارزش از زباله ها در تبريز

تبريز - ايرنا - مديرعامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري تبريز گفت: دستگاه بازيابي مواد با ارزش از پسماندهاي آلي و تر /VRS/ در تبريز نصب و راه اندازي شد.

به گزارش ايرنا، عليرضا اصغري روز سه شنبه در حاشيه بهره برداري از اين دستگاه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين دستگاه كه از كشور سوييس خريداري شده براي نخستين بار در سطح كشور در محل مجتمع پتروشيمي تبريز جانمايي و راه اندازي شده است.
وي گفت: با خريد اين دستگاه علاوه بر انتقال دانش فني و بازيابي پسماندهاي شهري مي توان زمينه لازم براي الگوبرداري و مشابه سازي اين دستگاه در داخل كشور را تحت ليسانس سوييس فراهم كرد.
وي با تاكيد بر تفكيك زباله از سوي شهروندان افزود: اين دستگاه زباله هاي آلي و تر آشپزخانه را به شيوه حرارتي و ميدان مغناطيسي به كود و آب قابل مصرف در بخش آبياري فضاي سبز تبديل مي كند.
وي با اشاره به سرمايه گذاري دو ميليارد ريالي بخش خصوصي در اين طرح گفت: بهره وري پسماندهاي تر در محل توليد از مهمترين اقدام زيست محيطي در راستاي كاهش آلودگي هاي ناشي از ذخيره سازي پسماندهاست.
وي افزود: اين دستگاه چند منظوره علاوه بر توليد كود، قابليت توليد خوراك دام در سايه افزودني سبوس را دارا بوده و اقدامي مفيد در راستاي مديريت پسماند در كلانشهر تبريز است.
وي به ماموريت هاي خارج از كشور كاركنان اين سازمان اشاره كرد و گفت: مديريت پسماندهاي صنعتي و بيمارستاني شهر تبريز با روش هاي مدرن نيز در حال پيگري است.
مديريت پسماندهاي شهرداري تبريز به واسطه جمعيت حدود يك ميليون و 800 هزار نفري اين كلانشهر از سازمان هاي تاثيرگذار در حفاظت محيط زيست به شمار مي رود.
در اين كلانشهر روزانه بيش از يك هزار تن زباله توليد مي شود.
3072/6183
کد N1243697

وبگردی