آفتاب

يمن مونيتور: 4هزار مبتلا به تالاسمي در يمن در معرض مرگ قرار دارند

يمن مونيتور: 4هزار مبتلا به تالاسمي در يمن در معرض مرگ قرار دارند

تهران-ايرنا- پايگاه خبري'يمن مونيتور' به نقل از انجمن بيماران تالاسمي يمن اعلام كرد : حدود چهار هزار بيمارمبتلا به بيماري تالاسمي در صنعا به دليل نبود دارو و حمله متجاوزان سعودي ٬ در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گزارش ايرنا ٬ اين پايگاه خبري افزود: بنابر اعلام انجمن بيماران تالاسمي يمن ٬ خريد داروي مورد نياز براي دستگاه هاي پمپ دسفرال كه براي زدودن رسوب آهن در اندام هاي داخلي بيماران تالاسمي استفاده مي شود ٬ با مشكل مواجه شده و مبتلايان به اين بيماري در يمن ٬ قادر به رسوب زدايي نيستند.
'جميل الخياطي'، مدير اجرايي انجمن تالاسمي يمن در مصاحبه با يمن مونيتور گفت : آخرين آمارها نشان مي دهد كه بيش از 30 هزار نفر در يمن به بيماري تالاسمي مبتلا هستند كه بيش از پنج هزار و600 نفر آنان در صنعا ، شش هزار نفر در تعز و يك هزار و800 نفر در استان حجه زندگي مي كنند.
الخياطي افزود: حتي يك دستگاه پمپ دسفرال هم در حال حاضر در كشور كار نمي كند وما مجبوريم آهن اضافي بدن بيماران تالاسمي را با روش جايگزين يعني مصرف قرص هاي 'ايكس جيد' كنترل كنيم.
به گفته وي 100 كودك يمني مبتلا به تالاسمي از سال 2015 ٬ جان خود را از دست داده اند.
عربستان با ائتلاف برخي كشورهاي عربي منطقه و با همراهي آمريكا ٬ از ششم فروردين سال گذشته حملات گسترده اي را عليه يمن آغاز كرده تا «عبد ربه منصورهادي» رئيس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابي هاي يمني كه امنيت شهرهاي اين كشور را تأمين مي كنند، جلوگيري كند.
بر اثر اين حملات، تاكنون هزاران يمني از جمله صدها زن و كودك، شهيد يا زخمي شده و ده ها هزار نفر نيز آواره شده اند و به تأسيسات زيربنايي، خدماتي و درماني اين كشور آسيب هاي جدي وارد شده است.
عربستان و متحدانش يمن را از راه دريا و زمين و همچنين از طريق هوايي به محاصره در آورده و اين محاصره باعث ايجاد مشكلات زيادي براي مردم يمن و به ويژه بيماران شده است .
خاورم*1049**2041**
کد N1243457

وبگردی