آفتاب

پارلمان عربی اعزام نیروهای حافظ صلح عربی به سوریه را خواستار شد

پارلمان عربی اعزام نیروهای حافظ صلح عربی به سوریه را خواستار شد

رئیس پارلمان عربی خواستار آن شده است که نیروهای حافظ صلح عربی با هدف حفظ آتش‌بس در سوریه، به این کشور جنگ‌زده اعزام شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، «احمد الجروان» رئیس پارلمان عربی، روز دوشنبه در نشست این پارلمان درباره حلب، گفت: «ما خواستار استقرار نیروهای حافظ صلح عربی در سوریه به منظور حفظ آتش‌بس، رساندن کمک‌های انسان‌‌دوستانه به مردم و شکستن محاصره شهرهای این کشور هستیم.»

الجروان اظهار داشت، جامعه جهانی در حل مسائل جهان عرب ناموفق است به‌گونه‌ای که سرنوشت این بحران‌ها به دست طرف‌های غیر عربی افتاده است.

رئیس پارلمان عربی با انتقاد از جامعه جهانی گفت، آمریکا غمگین است، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل به سوریه باور نمی‌کند، «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل ابراز نگرانی می‌کند. همه این اظهارات جامعه جهانی گرسنه‌ای را نه سیر و نه بی‌نیاز می‌کند.

وی خطاب به جامعه جهانی گفت: ما  همدردی شما را نمی‌خواهیم بلکه ما خواستار اراده واقعی و عزم جدی این جامعه برای عمل به تعهدات و مسئولیت‌های خود هستیم.

الجروان در ادامه افزود، سوریه و جهان عرب نباید تجزیه شوند. ولی یک هدف استراتژیک بین‌المللی یعنی متوقف کردن روند توسعه در جهان عرب و به دست گرفتن سرنوشت مردم عرب وجود دارد.

کد N1243060

وبگردی