آفتاب

مديركل مشاركت هاي اجتماعي وزارت ورزش: امسال 35ميلياردريال به سمن ها كمك مي شود

مديركل مشاركت هاي اجتماعي وزارت ورزش: امسال 35ميلياردريال به سمن ها كمك مي شود

انزلي - ايرنا - مديركل مشاركت هاي اجتماعي وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش حدود 10 ميليارد ريال در سال گذشته (1394) به سازمان هاي مردم نهاد كمك مالي كرد و در سال جاري قصد دارد اين مبلغ را به 35 ميليارد ريال افزايش دهد.

به گزارش ايرنا، رضا حجتي شامگاه دوشنبه در دوره دانش افزايي و ارتقاء مهارت اعضاء منتخب سازمان هاي مردم نهاد جوانان سراسر كشور در انزلي، با اشاره به نقش سازمان هاي مردم نهاد در جهت رفع معضلات اجتماعي اظهار كرد: عملكرد دولت در جهت اصلاح وضعيت كنوني سمن هاست.
وي با بيان اينكه سازمان هاي مردم نهاد به دنبال خير اجتماعي هستند، افزود: يكي از راه ها اين است كه دولت از طرح هاي خلاقانه فعالان مردم نهاد بهره بگيرد.
حجتي با تاكيد بر لزوم رفع فضاي بدبيني تحت تاثير موارد امنيتي نسبت به جوانان گفت: بايد تكليف اين موضوع روشن شود كه جوانان، فرصت تلقي مي شوند يا تهديد؟
وي افزود: اگر نگاه دولت به جوانان به عنوان فرصت تلقي نشده و از آن به تهديد ياد شود، فاصله اي بين سازمان هاي مردم نهاد و دولت تحت عنوان بي تفاوتي و طرد اجتماعي به وجود مي آيد.
وي با تاكيد بر اعتماد دولت به جوانان گفت: طرح نامه هاي جديد سمن ها از سوي وزارت ورزش و جوانان جمع آوري شده كه براساس نظر شوراي داوري، ميزان كمك به آنها مشخص مي شود.
حجتي با اشاره به لزوم ارتقاء دانش نظري و مهارت ادامه داد: در 31 استان كشور، 31 كارگاه با ظرفيت يكصد نفر و بصورت حضوري در اداره هاي كل استان ها برگزار مي شود.
وي مشاركت نهادمند را يكي از برنامه هاي وزارت ورزش و جوانان اعلام و اضافه كرد: سازمان يافتگي براساس سلسله مراتب و استمرار فعاليت سمن ها ، دو ويژگي نهادمندسازي فعاليت هاي آنهاست.
حجتي با بيان اينكه روحيه برون گرايي، خيرخواهي و ديگرخواهي بايد در افرادي كه اينگونه مشاركت ها را انتخاب مي كنند، وجود داشته باشد، گفت: رفتار غيرحزبي و ماهيت غيردولتي و غير سياسي بايد در عمكرد سمن ها رعايت شود.
وي با اشاره به وجود موانع جدي در مشاركت اجتماعي جوانان بيان كرد: سازمان هاي مردم نهاد مي توانند به نيابت از دولت، در عرصه هاي مختلف خدمت رساني كند.

** افزون بر 300 تشكل مردم نهاد در گيلان فعال است
سرپرست اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان نيز در اين همايش، از فعاليت افزون بر 300 تشكل مردم نهاد در گيلان خبر داد.
يونس رنجكش اظهار كرد: در دنياي امروز، سمن ها بعنوان ياري رسان و ياري دهنده در جامعه مدني محسوب شده و دولت ها از سازمان هاي مردم نهاد در مسير دستيابي به اهداف و برنامه هاي خود بهره مند مي شوند.
وي با تاكيد براينكه در جهان امروزي براي ارتقاء روابط ديپلماسي از سمن ها استفاده مي شود، افزود: با وجود عقب ماندگي كشورمان در بهره مندي از اين امتياز در چند سال گذشته، دولت تدبير و اميد با نگرشي جديد درصدد استفاده از اين ظرفيت در روابط بين المللي است.
وي به اقدامات سازمان هاي مردم نهاد در زمينه كمك هاي بشردوستانه در عرصه هاي مختلف ملي و بين المللي و تاثير آن بر افكار عمومي اشاره و تصريح كرد: ايران نيز با حضوري داوطلبانه در عرصه هاي مختلف، نقش تاثيرگذار خود را به نمايش گذاشته اما دولت درصدد پررنگ كردن اين نقش از طريق سازماندهي سمن هاست.
رنجكش با تاكيد بر افزايش توانمندي سمن ها براي حضوري اثربخش در عرصه ديپلماسي بين المللي افزود: بالغ بر 300تشكل مردم نهاد در گيلان فعال بوده و با توجه به رفتارهاي دولت تدبير و اميد در راستاي اعتمادسازي، شاهد رشد متقاضيان حضور در اين عرصه هستيم.
وي همچنين به ثبت 20تشكل مردم نهاد در سال جاري و در حوزه استانداري اشاره و اظهار كرد: اين اشتياق مردم نشان دهنده اعتماد آنها به دولت بوده و تلاش مي كنند در زمينه رفع نگراني و مشكلات و تكميل حوزه هاي مورد نياز فعال باشند.
دوره دانش افزايي و ارتقاء مهارت اعضاء منتخب سازمان هاي مردم نهاد جوانان سراسر كشور با عنوان نقش سازمان هاي مردم نهاد و جوانان در عرصه فعاليت هاي بين المللي، دوشنبه شب در مجتمع رفاهي كارگران بندرانزلي افتتاح شد.
اين دومين دوره آموزشي برگزار شده در گيلان بوده و دوره اول آن، فروردين ماه سال جاري برگزار شده بود.
دومين دوره دانش افزايي و ارتقاء مهارت اعضاء منتخب سازمان هاي مردم نهاد جوانان سراسر كشور، به مدت سه روز ادامه دارد.
7471/6030/2007
کد N1242993

وبگردی