آفتاب

اولين جشنواره فرهنگي و هنري ايران در امريكاي شمالي و كاليفرنيا برگزار مي شود

اولين جشنواره فرهنگي و هنري ايران در امريكاي شمالي و كاليفرنيا برگزار مي شود

نيويورك-ايرنا- جشنواره فرهنگي و هنري ايران در امريكاي شمالي براي اولين بار بمنظور معرفي توانمندي ها و شناسايي پتانسيل هاي بالقوه اقتصادي در جهت ارتقا كيفي حوزه فرهنگ و هنر ايران،با كسب مجوز هاي لازم در فهرست برنامه هاي نمايشگاه لس آنجلس به ثبت رسيد.

جشنواره فرهنگي و يران در امريكاي شمالي و كاليفرنيا، زمستان امسال همزمان با برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي اقتصادي ايران با عنوان IRUS EXPO برگزار مي شود.
به گزارش ستاد اجرايي اين نمايشگاه،همزمان با برگزاري نمايشگاه معرفي توانمندي ها و فرصت هاي اقتصادي ايران و در كنار آن، جشنواره هنري ايران با موضوع سينما، تئاتر، موسيقي و ادبيات ايران براي آشنايي بيشتر علاقه مندان به فرهنگ و هنر ايران برگزار خواهد شد.
مهندس فريبا عرب مدير اجرايي اين نمايشگاه گفت :در طول مدت اين جشنواره ، فيلم هايي از سينماي ايران با حضور عوامل اجرايي به نمايش درخواهد آمد و همچنين گروه هاي هنري مختلف به اجراي برنامه خواهند پرداخت و مخاطبين مي توانند به صورت مستقيم با محصولات هنري ايران و جامعه هنري آشنا شوند.
وي افزود:هدف از اين برنامه معرفي فرهنگ و هنر ،شناسايي پتانسيل هاي بالقوه اقتصادي و جذب آن براي ارتقا كيفي حوزه فرهنگ و هنر ايران است.
وي خاطر نشان كرد:بر اساس آمار غير رسمي حدود 2 ميليون ايراني در امريكاي شمالي زندگي مي كنند و تعداد بسيار زيادي از مردم جامعه امريكا نيز به فرهنگ و هنر ايران علاقه مند هستند و در صورت ارائه درست و مناسب محصولات فرهنگي مي توان زمينه اوليه براي حضور در بازارهاي بين المللي امريكاي شمالي را براي فعالين اين حوزه در ايران فراهم كرد.
فريبا عرب گفت:با توجه به پتانسيل ها و ظرفيت هاي بالقوه اين بازار حضور بخش هاي مختلف هنري و فرهنگي در حوزه هاي اجرايي و آموزشي در اين جشنواره مي تواند مثمر ثمر باشد و از مشاركت كليه هنرمندان حوزه هاي مختلف هنري براي حضور در اين رويداد هنري استقبال مي شود.
وي افزود:همزمان با اين جشنواره ، نمايشگاهي از توانمندي هاي اقتصادي ايران در حوزه هاي مختلف فرهنگي ،هنري، صنايع دستي، گردشگري و ساير حوزه هاي مختلف نيز با مشاركت و حضور شركت هاي ايراني در مركز بين المللي نمايشگاهي لس آنجلس با حضور شركت هاي ايراني و شركت هاي آمريكايي علاقه مند به كسب و كار با ايران برگزار مي شود و اين نمايشگاه فرصت بسيار خوبي براي ارائه پتانسيل هاي مختلف توليد كنندگان و كارآفرينان ايراني در حوزه توليد كالا و خدمات خواهد بود.
مدير اجرايي اين رويداد خاطر نشان كرد :شعار اصلي اين نمايشگاه هم افزايي و توانمند سازي است و خوشبختانه با پيگيري و كسب مجوزهاي لازم، اين رويداد به صورت رسمي در فهرست رويدادهاي نمايشگاهي لس آنجلس ثبت شده است و ما تلاش خواهيم كرد با مشاركت بازرگانان و صاحبان كسب و كار ايراني در آمريكا و البته مديران ،كارآفرينان و بازرگانان ايراني در سراسر جهان، زمينه لازم را براي حضور و توانمند سازي بازار كالا و خدمات ايراني در آينده نزديك در امريكا فراهم كنيم.
وي گفت : طبق برنامه ريزي عملياتي، تسهيلات بسيار خوبي را براي مطالعه،امكان سنجي و تحقيقات بازاريابي براي علاقه مندان به صادرات كالا و خدمات به امريكا فراهم خواهيم كرد و اميدواريم به سهم خود براي توانمند سازي اقتصادي و توسعه ملي گامي ارزشمند و مفيد برداريم.
وي افزود :حضور و مشاركت شركت هاي ايراني در اين رويداد كه در يكي از بهترين مراكز نمايشگاهي جهان در دي ماه امسال برگزار خواهد شد، مي تواند توانمندي ايران در عرصه هاي مختلف را به منصه ظهور برساند و تعداد زيادي از فعالان حوزه هاي مختلف كسب و كار در بازار امريكاي شمالي براي بازديد و حضور در اين نمايشگاه دعوت شده اند و به همين دليل از كليه شركت هاي ايراني در سراسر جهان براي مشاركت در اين نمايشگاه و يا مشاركت در جشنواره فرهنگي و هنري دعوت به عمل مي آوريم.
وي با اشاره به استقبال از اين رويداد اضافه كرد:«با توجه به مدت زمان كم باقيمانده كليه شركت ها و كارآفرينان و هنرمندان مي توانند طرح ها و پيشنهادات خود را براي مشاركت از طريق ايميل يا تلفن يا درگاه اينترنتي اين رويداد www.iranusaexpo.com))به دبيرخانه نمايشگاه ارسال كنند و همچنين تورهاي ويژه اي براي بازرگانان و كارآفرينان براي حضور در اين رويداد پيش بيني شده است.
شبك **اروپام.542.**1917
کد N1242537

وبگردی