آفتاب

جان مك كین: بشرط عذر خواهی از ترامپ حمایت خواهم كرد

جان مك كین: بشرط عذر خواهی از ترامپ حمایت خواهم كرد

نیویورك-ایرنا-جان مك كین سناتور جمهوری خواه و نامزد سابق ریاست جمهوری آمریكا گفت در صورتی كه دونالد ترامپ بخاطر اظهارات ' احمقانه اش' درمورد كهنه سربازان و زندانیان جنگی آمریكا عذر خواهی كند از اوحمایت خواهد كرد.

جان مك كین سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا و رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 در گفت و گو با شبكه خبری سی ان ان از ترامپ خواست بخاطر اظهارات 'احمقانه 'خود در مورد كهنه سربازان آمریكایی و زندانیان جنگی این كشور عذر خواهی كند.
وی طی سخنانی در برنامه 'استیت آو یونیون' افزود كه از نظر او مهم است ،ترامپ از كهنه سربازان آمریكایی كه در زمان جنگ به زندان افتاده اند قدر شناسی كند و به آن ها احترام بگذارد.
این سخنان مك كین در واكنش به اظهارات ماه ژوئیه ترامپ بود كه طی آن ادعاهای مك كین را مبنی براین كه در زمان جنگ ویتنام 5 سال از عمر خود را در زندان های جنگی گذرانده رد كرده بود.
این سناتور جمهوری خواه آمریكایی كه تا كنون هیچ واكنشی نسبت به اظهارات ترامپ نشان نداده بود چند روز پیش در گفت و گو با برخی از قانونگذاران آمریكایی كه نوار صوتی آن به رسانه های این كشور رسیده اظهار نگرانی كرده بود كه در صورت پیروزی ترامپ درانتخابات این كشور ممكن است شانس پیروزی خود در انتخابات آینده سنای این كشور را از دست بدهد.
وی به همین دلیل در این گفت و گوی تلویزیونی بی اهمیت شمردن احتمال پیروزی ترامپ را احمقانه خواند و از تشكلیلات حزب جمهوریخواه خواست تا به آنچه كه او رای مردم كشورش در انتخاب نامزد این حزب است، احترام بگذارند و از ترامپ حمایت كنند.
مك كین افزود برای آن كه او با اطمینان خاطر بتواند پشت سر ترامپ بایستد و از او با خیال راحت حمایت كند از این نامزد جنجالی حزب جمهوری خواه انتظار دارد بر زخم های زیادی كه موجب شده مرهم بگذارد كه مهم ترین این مرهم ها عذر خواهی از كهنه سربازان آمریكایی خواهد بود.
شبك **اروپام-4-541**1917
کد N1242450

وبگردی