آفتاب

هنرمندان دردمند سینما به رئیس‌جمهور نامه نوشتند

هنرمندان دردمند سینما به رئیس‌جمهور نامه نوشتند

همزمان با انتشار نامه گلایه‌آمیز جمعی از اهالی سینما خطاب به رئیس‌جمهور در اعتراض به «مشکلات آبروبر و ماقبل قرون‌وسطایی هنرمندان دردمند»، مدیران ارشد سینمای ایران و برگزارکنندگان جشنواره جهانی فیلم فجر گرد هم آمدند و از رسانه‌های همراه و همسو با خود تقدیر کردند.

به گزارش همشهري، جمعي از اهالي فعال در بخش‌هاي مختلف بدنه سينماي ايران در اعتراض به شرايط فعلي سينماي ايران نامه‌اي به حجت‌الاسلام حسن روحاني نوشتند و از اوج گرفتن مشكلات ماقبل قرون وسطايي، مثل بيكاري، بي‌مسكني و بي‌بيمه‌اي و توزيع ناعادلانه منابع عمومي در حوزه فرهنگ و سينما گلايه كردند. به عقيده اين گروه كه خود را «سينمايي‌ها» ناميده‌اند، اكثر اهالي سينما به زير خط فقر رسيده‌اند و صداي خردشدن استخوان‌هايشان لاي چرخ‌دنده‌هاي زندگي كنوني به وضوح شنيده مي‌شود!

در بخشي از اين نامه آمده است: «جالب است كه در اين شرايط وحشتناك، هيچ مقام و نهاد مسئول در اين مرز و بوم اقدامي براي حل مشكلات سينماگران نجيب از خود نشان نمي‌دهد تا آنجا كه به تعبير حضرت‌رسول(ص)، به وضوح ديده مي‌شود كه فقر از در وارد و ايمان از پنجره خارج مي‌شود. نشانه‌هاي اين بحران و بي‌ايماني را در هجوم هنرمندان اين سرزمين به كشورهاي بيگانه و شبكه‌هاي ماهواره‌اي را هم مي‌بينيد و مي‌شنويد». اين گروه در پايان از رئيس‌جمهور درخواست كرده‌اند به مشكلات آبروبر و ماقبل قرون وسطايي هنرمندان دردمند به‌صورت فوري رسيدگي كند.

از سوي ديگر، مراسم خودتقديري دست‌اندركاران برگزاري جشنواره جهاني فيلم فجر در حالي با حضور حجت‌الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي و متولي اصلي رسيدگي به وضعيت هنرمندان فعال در اين عرصه برگزار شد كه وي پيش از اين از تعامل با برخي رسانه‌ها براي پوشش مطلوب برنامه‌هاي جشنواره خبر داده بود.

در اين شيوه ويژه و منحصر به فرد، برخي رسانه‌ها به‌ويژه رسانه‌هاي مكتوب، اخبار و گزارش‌هاي جشنواره را با انتشار ويژه‌نامه و صفحات خاص پوشش مي‌دادند و سازمان سينمايي هم در عوض هر روز چند نسخه از هر روزنامه براي توزيع در كاخ جشنواره و مكان‌هاي مرتبط مي‌خريد.

دبيرخانه جشنواره فيلم فجر براي ارج نهادن به سازمان‌دهندگان اين معامله برد- برد، جمعي از اهالي رسانه را بدون حضور رسانه‌هاي منتقد گردهم آورد و از نمايندگان 16رسانه مكتوب، آنلاين و صوتي و تصويري در مراسمي با حضور نيروهاي داوطلب حاضر و فعال در جشنواره تقدير كرد. برگزاري مراسم خودتقديري پيش از اين بيشتر در تلويزيون مرسوم بود كه از مدتي پيش به بخش‌هاي دولتي هم سرايت كرده است.

کد N1242411

وبگردی