آفتاب

نمایشی از سبک‌های مختلف تاریخ هنر ایران در یک گالری

نمایشی از سبک‌های مختلف تاریخ هنر ایران در یک گالری

گالری مس‌نگار به‌عنوان تنها نگارخانه‌ تهران که به‌طور اختصاصی بر هنرهای سنتی و صناعی ایران به خصوص قلم‎زنی تمرکز دارد؛ از روز بیست و چهارم اردیبهشت ماه جاری میزبان یک نمایشگاه گروهی هفت روزه‌ است از هنرمندان قلم‌زن معاصر و با عنوان «تاریخِ در قاب».

به گزارش ایلنا، در نمایشگاه گروهی هنرمندان قلم‌زن، بیش از شصت تابلو از هنرمندانی چون منصور حافظ‌پرست، مصطفی میرفخرایی، رضا قادران، مجید بهرامی‌پور، حبیب آروان، رضا عابدی، محسن براتی، شاپور اکبری، مهدی یزدانی، امیر مالک‌صالحی، سعید کرمی، محراب دامادی، محمدرضا بصیری ارائه می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه، آثار قلم‌زنی شده‌ای برای نمایش برگزیده شده‌اند که یک ویژگی مشترک و همگون دارند. همه این آثار در قاب خودشان تکه‌ای و گوشه‌ای از سبک‌های مختلف فرهنگ و تاریخ هنر ایران را جاودانه کرده‌اند.

گلچین‌پور در ادامه ضمن اشاره به دغدغه‌ای جدی که در نگارخانه مس‌نگار برای معرفی هنرمندان جوان رشته‌های مختلف هنرهای سنتی ایران جاریست؛ اظهار کرد: هنرمندان جوانی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه می‌شود، توانسته‌اند با نبوغ و ظرافت خودشان طرح‌های قدیمی و سبک‌های باستانی ایران را ارتقا داده‌ و به لطف شگردهای نوینی چون برجسته‌سازی‌ سه‌بعدی، پیشرفت در فنونی چون شبکه‌کاری، ریزه قلم، سیاه قلم، حکاکی و صد البته با اجراهای بی‌نقص خود، آثار ارزشمند و چشم‌نوازی خلق کنند. ما هم در این نگارخانه تلاش می‌کنیم با معرفی چنین هنرمندانی به علاقمندان و هنردوستان، سهمی در تشویق و حمایت این عزیزان و پرورش نسل تازه‌ای از هنرمندان هنرهای سنتی داشته باشیم.

نمایشگاه گروهی «تاریخ در قاب» جمعه، بیست و چهارم اردیبهشت ماه، به مدت هفت روز در گالری مس‌نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره ۵ به نشانی تهران ـ خیابان ملاصدرا ـ خیابان شیراز شمالی ـ کوچه حکیم اعظم، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کد N1240986

وبگردی