آفتاب
فرمانده نیروی انتظامی:

مبارزه با قاچاق اولویت اصلی ناجا/ ضرورت اصلاح برخی قوانین

مبارزه با قاچاق اولویت اصلی ناجا/ ضرورت اصلاح برخی قوانین

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: برخورد و مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی جزو اولویت های برنامه ناجا در سال ۹۵ است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در حاشیه دومین روز از همایش سراسری روساء و معاونان پلیس کشور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پیش از ظهر دیروز و با حضور در محضر مقام معظم رهبری منشور و کلیات فعالیت های نیروی انتظامی از سوی ایشان به بنده و همکارانم ابلاغ شد همانطور که مقام معظم رهبری در صحبت هایشان تاکید کردند بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزو بزرگترین راه های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در کشور است.

اشتری با اشاره به اینکه برخورد با دانه درشت ها که اقدام به قاچاق هدفمند کالا و ارز به کشور می کنند از جمله اهداف مهم نیروی انتظامی در سال ۹۵ است، افزود: وظایفی که نیروی انتظامی درباره مبارزه با قاچاقچیان انجام می دهد قطعا نیازمند حمایت دیگر دستگاه ها به ویژه مجلس در بحث ابلاغ و تصویب قوانین است.

وی گفت: مبارزه در امر قاچاق امری است که به همکاری و حضور دیگر دستگاه ها نیز نیازمند است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آمار ارائه شده در خصوص ۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق که به طور سازمان یافته در طول سال به کشور وارد می شود گفت: قطعا بخشی از این مبلغ سازمان یافته است و با دور زدن قانون انجام می شود. همه ما مسئول هستیم تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با پدیده قاچاق مقابله کنیم و به رونق بخشی به اقتصاد کشور کمک کنیم.

اشتری با اشاره به جزییات دیدار فرماندهان پلیس با رهبری افزود: کلیات فعالیت های ناجا در طول سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دستورات لازم به رده ها و رسته های نیروی انتظامی ابلاغ شده است.

اشتری با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم نیز گفت: امیدواریم مجلس جدید توجه ویژه ای به مطالبات و برنامه های ناجا داشته باشد.

وی در ادامه با تبریک به نمایندگان جدید و منتخبان مردم که به زودی کار خود را در خانه ملت آغاز می کنند افزود: تقاضا داریم نمایندگان مجلس طبق سنوات گذشته با نیروی انتظامی هماهنگی لازم را داشته باشند. قوانین نیروی انتظامی در بعضی از موارد احتیاج به اصلاحات دارد که این اصلاحات تدوین و به ستاد کل ابلاغ شده است و پس از تصویب در مجلس حتما لازم الاجرا خواهد بود.

اشتری همچنین درباره قانون استخدامی جدید درنیروی انتظامی گفت: قانون استخدام در نیروی انتظامی تا سال گذشته موقتی بود امیدواریم قانون استخدامی در سال جدید راه گشا باشد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره افزایش پدیده اسیدپاشی و نقش نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده نیز گفت: نیروی انتظامی تمام متهمان اسیدپاشی را شناسایی کرده و تحویل مقامات قضایی داده است. از همین جا از مسئولان قضایی خواهش می کنیم احکامی را صادر کنند که نقش بازدارنده داشته باشد تا کمتر شاهد وقوع این پدیده در جامعه باشیم.

کد N1240867

وبگردی