آفتاب
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

قانونگذاری باید آخرین راه‌ حل باشد/ با تورم قوانین مواجه هستیم

قانونگذاری باید آخرین راه‌ حل باشد/ با تورم قوانین مواجه هستیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه قانون‌گذاری در کشور باید همواره آخرین راه‌حل باشد، گفت: تورم قوانین اجرای قانون را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور عصر امروز(یکشنبه) در جمع منتخبین مجلس دهم در ساختمان مجلس قدیم، اظهار کرد: در کشور ما ۱۱ هزار عنوان قانونی وجود دارد که با توجه به عمر ۱۱۰ سال قانون‌گذاری در کشور این حجم بسیار زیاد است.

وی افزود: این امر نشان می دهد که قانون گذاری در کشور ما همواره اولین راه حل است.

امین زاده با اشاره به اینکه وقتی قانونی تصویب می شود ما باید در قوه مجریه آن را عملیاتی کنیم ادامه داد: اگر قانونی تصویب شود که متضاد آن قانون وجود داشته باشد کشور دچار سردرگمی خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: باید کاری کنیم که از طریق بخشنامه یا آیین نامه و یا هر روش دیگر به مسائل ورود کرده و اگر نشد به تصویب قانون مبادرت کنیم تا قانون‌گذاری راه حل آخر باشد.

وی افزود: تنقیح قوانین و نیز آگاهی و اطلاع مردم از قوانین راهکارهایی است که اهمیت بالایی دارد. ما در کشور با تورم قوانین مواجه هستیم و این امر اجرای قانون را مشکل خواهد کرد.

امین زاده با اشاره به اینکه با به هم ریختگی قوانین در کشور مواجه بودیم ادامه داد: شورای عالی تنقیح قوانین از سال گذشته در کشور تشکیل شده که مجلس حدود ۴۰تا۵۰ کد قانونی و دولت حدود۹۰  کد قانونی را پیشنهاد داده است که اگر در مجلس جدید این شورا کار خود را ادامه دهد قوانین مختلف به ۴۰تا۶۰ کد قانونی تبدیل می شود.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سامانه ای را ایجاد کردیم و قوانین منسوخ شده را در آن مشخص کردیم تا برای تصویب و پیشنهاد قانون جدید به آن دسترسی داشته باشید.

کد N1240247

وبگردی