آفتاب

یادداشت‌های علم با ترتیب زمانی جدید منتشر شد

یادداشت‌های علم با ترتیب زمانی جدید منتشر شد

همشهری آنلاین: متن کامل ۷ جلد از یادداشت‌های امیر اسد‌الله علم با ویراستاری علینقی علیخانی در دو دفتر از سوی انتشارات مازیار منتشر شد.

به گفته ناشر كتاب؛ یکی از آثار مهم تاریخ معاصر ایران یادداشت‌های امير اسد‌الله علم است كه بعضي از وقايع رژيم پهلوي را بازگو مي‌كند. همين مسئله و هم مسئله ديگري سبب شد تا انگيزه اجراي جديدي از اين اثر شكل بگيرد. از اينرو در صدد بر آمديم 7 جلد منتشر شده يادداشت‌ها را طوري تنظيم كنيم كه داراي حجم كمتر با قابليت بيشتر باشد. براي اينكار بدون توجه به انتشار سال 1346 (جلد 7) يادداشت‌ها را به ترتيب زماني تنظيم كرديم. يعني جلد 7 كه سال 1346 مي‌باشد در ابتداي مجموعه قرار داده‌ايم و به ترتيب جلدهاي 1 تا 6 به دنبال آن.

اين مجموعه در 2 دفتر تنظيم شده است. دفتر اول؛ از تاريخ اول ارديبهشت 46 تا 21 بهمن 51 و دفتر دوم؛ از تاريخ 2 فروردين 53 تا 7 مهر 56 را شامل مي‌شود.

از نكات قابل توجه اين چاپ، بازسازی و اصلاح سندها و رفع نواقص و اغلاط چاپی و جا افتادگی‌ها بدون کلمه‌ای حذف صورت گرفته است. همچين فهرست تصاویر افزوده شده به‌ کتاب و نیز نمایه هر دو دفتر در آخر دفتر دوم آورده شده است.

کتاب یادداشت‌های امير اسد‌الله علم با صفحات چشم‌نواز و کاغذ مرغوب به‌ صورت گالینگور با کاور در 2356 صفحه از سوي انتشارات مازيار منتشر و روانه بازار كتاب شده است.

کد N1240054

وبگردی