آفتاب

تاكید معاون وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت افزایش فعالیتهای آمادگی جسمانی در مدارس

تاكید معاون وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت افزایش فعالیتهای آمادگی جسمانی در مدارس

مشهد- ایرنا- معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه فعالیتهای بدنی و آمادگی جسمانی طی دو روز پایانی هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه در مدارس ضرورت دارد.

مهرزاد حمیدی روز یكشنبه در مراسم تجلیل از معلمان تربیت بدنی در مشهد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: امسال با شعار 'به مدرسه باز می گردیم' تلاش داریم فعالیتهای حوزه تربیت بدنی و ورزش در درون مدارس گسترش یابد.
وی ادامه داد: وجود 105 هزار مدرسه در سطح كشور سرمایه ارزشمندی است كه باید در جهت تحقق تحول در عرصه آموزش و پرورش از آن بهره برد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد كاروانهای درون مدرسه ای با هدایت و راهبری معلمان سرآمد ورزش در مدارس و حضور موثر دانش آموزان می تواند موجب افزایش فعالیتهای ورزشی در مدارس شود.
وی در ادامه همچنین اظهار كرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم با تاكید بر سند تحول بنیادین برنامه ریزیهای خود را هدفمند و جهتدار كرده است.
حمیدی افزود: تعریف سند تحول بنیادین در فعالیتهای روزمره و تلاش بر تحقق تحول عمیق در حوزه آموزش و پرورش از امور و راهبردهای مورد توجه است.
وی ادامه داد: طرحهای المپیاد درون مدرسه ای، حیات پویا و ورزش صبحگاهی با رویكرد توسعه ورزش همگانی، جمعیت 13 میلیونی دانش آموزان كشور را مورد هدف قرار داده است.
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: یكی از عمیق ترین تلاشها برای اجرای سند تحول بنیادین به دست معلمان تربیت بدنی رقم می خورد و این روند در مدارس آغاز شده است.
وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر مدرسه محوری، مشاركت محوری و عدالت آموزشی و تربیتی تاكید شده و امروز با توسعه فعالیتهای ورزشی در مدارس در كنار درس تربیت بدنی و فعالیتهای مكمل، حركت به سمت فعالیتهای درون مدرسه ای سوق پیدا كرده است.
مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با اشاره به حضور هزار و 100 معلم تربیت بدنی در این مراسم گفت: این استان با یك میلیون و 200 هزار دانش آموز 9 درصد جمعیت دانش آموزی ایران را دارد اما تنها هفت درصد معلمان كشور در اختیار آن است.
سیدجواد حسینی افزود: این در حالی است جمعیت دانش آموزان در خراسان رضوی برابر با جمعیت دانش آموزی هشت استان كشور است.
وی ادامه داد: سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان در خراسان رضوی 11 صدم مترمربع بود كه امسال به 12 صدم متربع افزایش یافت.
مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین طی دو سال گذشته 17 سالن ورزشی برای دانش آموزان در سطح استان به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به 'طرح پروژه دهكده بزرگ المپیاد ورزش دانش آموزی در مشهد' نیز اظهار كرد: امروز با حمایت و كمك معاون وزیر آموزش و پرورش تخصیص 100 میلیارد ریال جهت اجرای این پروژه از صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی موافقت شد.
حسینی افزود: علاوه بر این، دو زمین 25 و 50 هكتاری از سوی نیكوكاران برای اجرای همین پروژه اختصاص یافته است.
در این مراسم هزار و 100 معلم تربیت بدنی مدارس خراسان رضوی مورد تجلیل قرار گرفتند.
7496/1858
کد N1239423

وبگردی