آفتاب
معاون شهردار تهران:

مترو بهترين وسيله براي حضور در شهرآفتاب/ استفاده 70 درصد مراجعين نمايشگاه كتاب از حمل و نقل عمومي

مترو بهترين وسيله براي حضور در شهرآفتاب/ استفاده 70 درصد مراجعين نمايشگاه كتاب از حمل و نقل عمومي

تهران-ايرنا - معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه مترو بهترين وسيله براي حضور در مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب است گفت: بيش از 70 درصد بازديدكنندگان نمايشگاه بين المللي كتاب در چهار روز گذشته با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي در شهر آفتاب حاضر شده اند.

به گزارش ايرنا، مجتبي عبدالهي روز شنبه در جريان ديدار خبرنگاران شهري از مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب، افزود: در اين مدت حدود 30 درصد از بازديدكنندگان نمايشگاه بين المللي كتاب تهران نيز با استفاده از خودرو شخصي به شهر آفتاب آمده اند.
وي با اشاره به اينكه مترو تهران ظرفيت بسيار مناسبي را براي انتقال علاقمندان به نمايشگاه كتاب ايجاد كرده است، اضافه كرد: سر فاصله حركت قطارهاي مترو در ايستگاه شهر آفتاب نيز همزمان با برگزاري نمايشگاه كتاب از 15 دقيقه به هفت دقيقه كاهش يافته است.
عبدالهي تصريح كرد: 75 شاتل (خودرو) برقي نيز براي انتقال سالمندان از ايستگاه مترو شهر آفتاب به سالن هاي نمايشگاه كتاب بكار گرفته شده است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين به اسكان مسافران و دانشجويان در مجموعه شهرآفتاب همزمان با برگزاري نمايشگاه كتاب اشاره كرد و گفت: در چهار روز گذشته از نمايشگاه بين المللي كتاب، يكهزار و 500 دانشجوي بازديدكننده از نمايشگاه در اين مجموعه اسكان داده شده اند.
عبدالهي در خصوص شايعه درگيري نيروهاي حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با عوامل شهرداري تهران در مجموعه شهرآفتاب نيز اظهار كرد: اين موضوع كاملا كذب و بي اساس است و شهرداري تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، همكاري و تعامل بسيار خوب و منطقي در راستاي برگزاري هرچه بهتر نمايشگاه كتاب دارند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين با اشاره به امكانات و زيرساخت هاي مناسب مجموعه شهرآفتاب، افزود: قرارداد برگزاري نمايشگاه هاي ملي و بين المللي دراين مجموعه تا پايان سال جاري است.
بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با شعار «فردا براي خواندن دير است...» از 15 تا 25 ارديبهشت در مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب برگزار شده است.
مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خليج فارس (عوارضي اتوبان تهران - قم) ، روبه روي حرم مطهر امام خميني (ره) قرار دارد.
مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب با حدود 138هكتار وسعت در مجاورت مرقد مطهر امام راحل واقع شده كه به عنوان محل برگزاري نمايشگاههاي بين المللي تهران مورد استفاده قرار مي گيرد.
تهرام/7561/9353// 1625
کد N1238307

وبگردی