آفتاب

سفر هیئت وزارت گمرک و بازرگانی ترکیه به ایران

سفر هیئت وزارت گمرک و بازرگانی ترکیه به ایران

در آستانه سفر هیئت وزارت گمرک و بازرگانی ترکیه به ایران ، محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با آقای جناب آشچی ، قائم مقام وزیر گمرک و بازرگانی ترکیه دیدار نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه سفر هیئت وزارت گمرک و بازرگانی ترکیه به ایران ، محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با آقای جناب آشچی ، قائم مقام وزیر گمرک و بازرگانی ترکیه دیدار نمود.

طرفین در این دیدار نسبت به پیگیری راههای توسعه مناسبات و همکاری های گمرکی ایران و وترکیه از طریق ایجاد هماهنگی بیشتر به منظور رفع هر چه سریعتر موانع و مشکلات گمرکی در مرزها با ارائه تسهیلات و خدمات متناسب در مبادی ورودی تاکید نمودند.

آقای جناب آشچی رئیس کل گمرک ترکیه قرار است به منظور شرکت در پنجمین نشست روسای گمرک دو کشور در تهران ، در راس یک هیئت ۹ نفره از اواخر روز یکشنبه مورخ ۹۵/۲/۱۹ لغایت ۹۵/۲/۲۰ به مدت دو روز به کشورمان سفر نماید.

علاوه بر نشست مذکور اولین نشست مشترک کارگروه گمرکی دو ایران و ترکیه هم در مدت اقامت هیئت مذکور در تهران برگزار خواهد شد.

دو طرف در این نشستها پیرامون همکاری در خصوص نوسازی ساختمانها و دروازه های گمرکی، مشکلات مربوط به تردد کامیونها ، ساعات کاری در گمرکات ، راه های جلوگیری از قاچاق کالا و مبادله داده های الکترونیکی برای ایجاد دروازه گمرکی واحد ، بحث و تبادل نظر خواهند نمود.

کد N1238045

وبگردی