آفتاب
در آستانه سفر رئيس جمهوري؛

استاندار كرمان: مهمترين پروژه هاي استان كرمان در حوزه آب است

استاندار كرمان: مهمترين پروژه هاي استان كرمان در حوزه آب است

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان با اشاره به سفر رئيس جمهوري به استان كرمان در روز سه شنبه 21 ارديبهشت گفت: مهمترين پروژه هاي استان كرمان در حوزه آب خواهد بود و جزئيات بيشتر درباره طرح هاي قابل افتتاح پس از نهايي شدن، اعلام مي شود.

به گزارش ايرنا، 'عليرضا رزم حسيني' شامگاه جمعه در نشستي خبري افزود: در اين سفر عمليات اجرايي پروژه انتقال آب از بهشت آباد به استان كرمان آغاز مي شود.
وي بيان كرد: در سفر رياست جمهوري طرح هايي انجام مي شود كه بودجه و اعتبار آنها ديده شده و عمده آنها مربوط به بخش خصوصي است.
او گفت: برخي پروژه هاي قابل افتتاح در سفر كاروان تدبير و اميد در قالب پروژه هاي منطقه اي هستند.
استاندار كرمان تصريح كرد: طرح توسعه جنوب در دستور كار ما خواهد بود و به دليل همين توجه، قلعه گنج به عنوان پايلوت اقتصاد مقاومتي مطرح شد.
وي افزود: پيگيري هايي در حال انجام است كه در اين سفر، كرمان به عنوان استان پايلوت اقتصاد مقاومتي مطرح شود.
رزم حسيني اظهاركرد: همچنين نشست شوراي توسعه و برنامه ريزي استان با حضور دكتر نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهوري برگزار مي شود.
وي گفت: در جلسه توسعه و برنامه ريزي استان كرمان چندين پروژه بزرگ استان به صورت ويدئوكنفرانس افتتاح و برخي طرح ها نيز كلنگ زني مي شود.
نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان كرمان افزود: پروژه هاي قابل افتتاح در سفر رياست جمهوري در سه قالب پروژه هاي عمراني دولتي، پروژه هاي تاثيرگذار و مهم اقتصادي و پروژه هاي افتتاحي دسته بندي مي شود.
وي گفت: در اين سفر بودجه مناسبي به پروژه هاي عمراني اختصاص مي يابد تا سال جاري يا سال آينده به بهره برداري برسند.
رزم حسيني بيان كرد: همچنين در سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به كرمان پروژه هاي تاثيرگذار و مهم اقتصادي كلنگ زني يا افتتاح مي شود.
وي با اشاره به اين كه بيست و هفتمين سفر كاروان تدبير و اميد به استان كرمان انجام مي شود، ادامه داد: به دليل يك روزه بودن سفر رئيس جمهوري به استان كرمان، وزيران و معاونان رياست جمهوري به عنوان نمايندگان ويژه به شهرستان ها سفر مي كنند و برنامه هايي را در شهرستان ها خواهند داشت.
وي گفت: سفر رئيس جمهوري طبق سال هاي گذشته به منظور ديدار با مردم استان ها و ايجاد زمينه توسعه شهرستان ها انجام مي شود.
استاندار كرمان با تاكيد بر اينكه سفر رئيس جمهوري جنبه توسعه اي دارد، گفت: دكتر روحاني بعد از استقبال رسمي و مصاحبه در محل فرودگاه، اولين ملاقات عمومي با مردم را در محل مصلاي شهر كرمان خواهند داشت.
وي افزود: مردم استان كرمان ميهمان نواز هستند و استقبال باشكوهي از رئيس جمهوري خواهند داشت.
رزم حسيني گفت: برگزيدگان و نخبگان در مركز استان با رئيس جمهوري ديدار مي كنند و جلسه شوراي اداري و رونمايي از كتاب اقتصاد مقاومتي از ديگر برنامه هاي سفر دكتر روحاني به استان كرمان است.
وي گفت: طرح همياران آب نيز به عنوان يك كار ماندگار، مورد اجماع و كارشناسي شده در اين سفر رونمايي مي شود.
استاندار كرمان افزود: رئيس جمهوري، سفر به كرمان را در اولويت برنامه هاي خود داشتند كه به دلايلي پيش از اين انجام نشد.
او اضافه كرد: نخستين جلسه درباره هماهنگي سفر رئيس جمهوري هفته گذشته با حضور 70 شركت بزرگ اقتصادي و بانك ها در تهران برگزار شد.
وي گفت: از آنجا كه موافقتنامه ها و پروژه هاي استان كرمان آماده بود، برخي مشكلات حل شد و برخي سرمايه گذاران جديد نيز براي سرمايه گذاري در استان كرمان اعلام آمادگي كردند.
رزم حسيني گفت: در جلسه اي با كرماني هاي موفق كه در تهران بودند، درخواست هاي مهم براي استان كرمان مطرح و خواسته هاي استان كرمان احصا شد تا به اطلاع رئيس جمهوري رسانده شود.
وي افزود: عصر دوشنبه آينده با كرمانيان مقيم خارج از كشور نشستي در محل هتل پارس و با حضور آقاي شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهوري برگزار مي شود.
استاندار كرمان تصريح كرد: حدود چهار هزار پروژه نيمه تمام از دولت قبل روي دست دولت باقي مانده است و برنامه داريم كه اين پروژه ها به اتمام برسد.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي توسعه اي در جنوب استان كرمان گفت: در جنوب استان كرمان كارهاي بزرگي انجام شده است و از آن جمله مي توان به در دست احداث بودن بزرگ ترين دامداري بز شيري اشاره كرد.
رزم حسيني بيان كرد: در شهرستان قلعه گنج طي دو ماه آينده دو كارخانه مهم به بهره برداري مي رسد.
وي از رسانه هاي استان كرمان نيز قدرداني كرد و گفت: رسانه ها تاكنون همراهي بسيار خوبي با مديريت استان داشته اند.
شبك/7440/3028/1021**1917
کد N1236758

وبگردی