آفتاب
سه خبر از حوزه كتاب:

ناشران چيني به كتابخانه ملي ايران آمدند/ افتتاح نمايشگاه كتب چيني

ناشران چيني به كتابخانه ملي ايران آمدند/ افتتاح نمايشگاه كتب چيني

تهران- ايرنا- نماينده انتشارات ملي چين به همراه جمعي ديگر از ناشران چيني از كتابخانه ملي ايران بازديد كردند.

به گزارش عصر جمعه گروه فرهنگي ايرنا، اين ناشران آخرين آثار منتشر شده خود را كه بالغ بر صدها جلد مي‌شد و بخش قابل توجهي از آن‌ها كتاب‌هايي در خصوص ايران و خاورميانه بود، به كتابخانه ملي ايران اهدا كردند.
نماينده انتشارات ملي چين و هيات همراه كه مورد استقبال امين عارف‌نيا، مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران قرار گرفتند، با ابراز خشنودي از حضور در كتابخانه ملي ايران براي اهداي مستمر تازه ترين كتاب‌هاي خود به اين كتابخانه اعلام آمادگي كردند.
بر اساس گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، در گفت و گوي عارف‌نيا با ناشران چيني بر توسعه همكاري‌هاي دو جانبه ميان كتابخانه ملي ايران و ناشران چيني تاكيد شد.
همچنين در حاشيه حضور اين ناشران كه براي شركت در بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به ايران آمده‌اند، نمايشگاهي از كتاب‌هاي چيني در كتابخانه ملي ايران افتتاح شد.

**‌ رونمايي 14 عنوان كتاب داستاني شهداي ورزشكار كشور
موسسه فرهنگي مطالعات و تحقيقات بين‌المللي ابرار معاصر تهران با حضور در بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، 14 عنوان كتاب جديد داستاني از شهداي ورزشكار كشور را رونمايي مي‌‌كند.
به گزارش ستاد خبري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، ساعت 14 تا 15.30 روز شنبه 18 ارديبهشت ماه «14عنوان كتاب جديد داستاني شهداي ورزشكار كشور» به همت موسسه فرهنگي مطالعات و تحقيقات بين‌المللي ابرار معاصر تهران درسراي كتابنما1 رونمايي مي‌‌شود.
سراي كتابنما1 در بخش كميته‌‌هاي فعاليت‌‌هاي فرهنگي جنب نماد نمايشگاه كتاب ضلع غربي واقع شده است.
بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با شعار «فردا براي براي خواندن دير است...» از 15 تا 25 ارديبهشت در مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب برگزار مي‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خليج فارس، روبه روي حرم مطهر امام خميني (ره) قرار دارد.

**‌ نمايش كاريكاتورهاي دوسالانۀ كتاب در غرفۀ كتاب و هنر نمايشگاه كتاب
سال نخست و دوم كاريكاتورهاي دوسالانۀ كتاب در غرفۀ كتاب و هنر در بخش كميتۀ فعاليت هاي فرهنگي بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران نمايش داده شده است.
بيان دغدغه هاي هنرمندان كاريكاتوريست و ديدگاه هاي آنان دربارۀ كتاب در دنياي مدرن معاصر و تقابل رسانه هاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي از اهداف برپايي اين نمايشگاه است. در اين بخش شصت و شش كاريكاتور به نمايش گذاشته شده است.
بخش كتاب و هنر كميتۀ فعاليت هاي فرهنگي بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران همچنين با همكاري كتابخانه و موزۀ ملي ملك، نمايشگاهي از آثار هنر كتاب آرايي در ايران را به نمايش گذاشته است.
سراي كتاب و هنر در بخش كميتۀ فعاليت هاي فرهنگي در جنوب غربي ساختمان مركزي نمايشگاه كتاب واقع در شهر آفتاب، ميزبان علاقه مندان حوزۀ هنر و كتاب است.
فراهنگ**9362**1569
کد N1236676

وبگردی