آفتاب

امام جمعه موقت تبريز: تجليل از مقام جانباز، پاسداشت ارزشهاست

امام جمعه موقت تبريز: تجليل از مقام جانباز، پاسداشت ارزشهاست

تبريز-ايرنا- امام جمعه موقت تبريز با تبريك سالروز ولادت اباعبدالله حسين (ع)و حضرت ابوالفضل (ع) و تقدير از جانبازان انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس، گفت : تجليل از مقام و جايگاه جانباز در جامعه پاسداشت ارزشهاست .

آيت الله سيدمحمد تقي آل هاشم در خطبه هاي نماز جمعه تبريز، اظهار كرد: كشور مديون ايثارگري هاي جانبازان و خانواده هاي آنهاست .
وي با اشاره به لزوم ارج نهادن به جانبازان سربلند كشورمان، بيان داشت : جانبازان سال هاي بسيار سخت و دشواري را تحمل كردند بر اين اساس حفظ احترام و مقام جانباز و خانواده هاي آنها وظيفه همه است .
امام جمعه موقت تبريز همچنين اظهار كرد: مردم اعياد شعبانيه را با شكوه تر از سال هاي گذشته برگزار كنند و ارزش ها و اعياد اسلامي خود را بيش از پيش ارج نهند .
وي با اشاره به مبعوث شدن پيامبر مهرباني ها و لزوم اطاعت از فرمايشات پيامبر اعظم اسلام (ص)، افزود : حضرت محمد(ص) بر تعليم و تزكيه به صورت همزمان تاكيد داشتند .
خطيب جمعه تبريز گفت : در قرآن مجيد نيز در دو آيه تعليم و دو آيه ديگر تزكيه را مقدم آورده است كه نشان مي دهد تزكيه و تعليم لازم و ملزوم همديگر هستند .
آيت الله آل هاشم همچنين با اشاره به فرا رسيدن روز جهاني صليب سرخ و هلال احمر، اين روز گرامي داشت و با تقدير از امدادگران و دست اندركاران، بيان داشت : در حوادث مختلف مثل سيل و زلزله امدادگران هلال احمر در خط مقدم كمك رساني به مردم هستند و شغل پر مسئوليتي دارند .
وي روز اسناد ملي و ميراث مكتوب را هم گراميداشت و گفت : مراقبت از اسناد ملي، سند ها و كتاب هاي ديني، تاريخي و قديمي وظيفه ملي است .
آيت الله آل هاشم اظهار كرد: مردم در حفظ اين گونه اسناد تلاش كنند و افرادي كه كتب و اسناد مهم در خانه دارند قبل از فرسوده شدن و از بين رفتن آنها، سندهاي قديمي را به سازمان اسناد بسپارند .
3093/518/1042
کد N1236444

وبگردی