آفتاب

عدم حفاظت از مرزهای اروپا خطر «بازگشت به ملی‌گرایی» را تقویت می‌کند

عدم حفاظت از مرزهای اروپا خطر «بازگشت به ملی‌گرایی» را تقویت می‌کند

ایلنا: صدراعظم آلمان کنترل مرزها را ناقض «اصل آزادی نقل مکان» در اروپا دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز پنجشنبه از رهبران اروپایی خواست که از مرزهای اتحادیه اروپا حفاظت کنند، در غیر این‌صورت قاره اروپا که درگیر بد‌ترین بحران مهاجرت از جنگ جهانی دوم تا کنون است ، با خطر «بازگشت به ملی‌گرایی»  مواجه خواهد شد.

در جریان آغاز مذاکرات دو روزه «ماتئو رنتزی» نخست‌وزیر ایتالیا با آنگلا مرکل و دیگر مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا در رم، صدر اعظم آلمان گفت که اروپا باید مرزهای خود را «از دریای مدیترانه تا قطب شمال» حفظ کند وگرنه از عواقب سیاسی آن لطمه خواهد دید.

حمایت از احزاب راست افراطی و ضد مهاجر در کشورهای قاره اروپا که طی یک سال اخیر بیش از یک میلیون مهاجر به سواحل آن رسیده‌اند، در حال افزایش است.

در اتریش نیز انتظار می‌رود که «نوربرت هوفر» از حزب آزادی راست افراطی، پیروز انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۲ ماه می‌ باشد. این درحالی است که وی در دور اول نیز با ارائه دستور کار انتخاباتی ضد-مهاجرت خود به پیروزی رسیده است.

 مرکل در یک کنفرانس خبری خطاب به رنتزی گفت که کنترل مرز‌ها که در پاسخ به بحران مهاجرت مطرح شده است، «آزادی نقل مکان» -اصل ستوده و مورد احترام در اروپا- را تهدید می‌کند. کنترل مرزها این مسئله را به دنبال دارد که آیا «منطقه بدون روادید شنگن» می‌تواند به حیات خود ادامه دهد یا خیر.

 

کد N1236420

وبگردی