آفتاب

خطيب جمعه كرمان: سفر هيات دولت به استان سرآغاز طرح هاي بزرگ خواهد بود

خطيب جمعه كرمان: سفر هيات دولت به استان سرآغاز طرح هاي بزرگ خواهد بود

كرمان - ايرنا - امام جمعه موقت كرمان با اشاره به در پيش بودن سفر هيات دولت به استان كرمان گفت: اين سفر، سرآغاز طرح هاي بزرگي از جمله طرح انتقال آب براي استان خواهد بود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد قاسمي زاده در خطبه هاي نمازجمعه كرمان در مصلي امام علي (ع) افزود: سفر قريب الوقوع رئيس جمهوري و دولت به استان كرمان، از جهات مختلفي داراي اهميت است.
وي كرمان را پهناورترين استان كشور همراه با مشكلات فراوان معرفي كرد و گفت: خشكسالي، مشكلات اجتماعي و مشكلات جنوب استان از جمله مشكلات استان ماست.
وي تصريح كرد: براي رفع مشكلات، يك شبه نمي توان همه كارها را انجام داد و يقين داريم همه مسئولان در اين زمينه اراده جدي دارند.
خطيب جمعه كرمان بر توسعه همراه با آباداني و عمران تاكيد كرد و گفت: پروژه هاي بزرگي از جمله انتقال آب آشاميدني به استان كرمان يكي از كارهاي مهم، اساسي و ريشه اي است و بايد از همه افرادي كه براي آن تلاش كرده اند، تقدير كرد.
وي اظهار كرد: استاندار كرمان و ساير مسئولان، طرح ها و پيشنهاداتي دارند و در نهايت هيات دولت طرح هايي را در مسير توسعه و پيشرفت استان تصويب مي كند.
حجت الاسلام قاسمي زاده گفت: در اين سفر بايد اصول توسعه استان را چارچوب قرار دهند كه در حوزه هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و ساير حوزه ها به خوبي شاهد توسعه و پيشرفت باشيم.
خطيب جمعه كرمان همچنين به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع فرهنگيان اشاره و بيان كرد: هر جامعه و نظامي بر اساس سه پايه اقتصاد، علم و فرهنگ و دين و ايمان استوار است.
وي گفت: تسلط اسلام بر موضوعات مختلف باعث شده كه دشمنان در مقابل دين و اعتقادات ما موضع گيري ويژه اي داشته باشند و از اين رو اقتصاد، دين و فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده اند.
حجت الاسلام قاسمي زاده بيان كرد: دشمنان در حوزه اقتصادي كاري كرده اند كه به نفت وابسته باشيم و كاري كرده اند كه سرمايه خود را استخراج و خرج كنيم.
وي گفت: در دانش، علم و فرهنگ نيز همين گونه است كه البته پس از انقلاب، موفقيت هاي زيادي در اين حوزه داشته ايم.
وي افزود: براساس فرمايشات رهبري، ريشه اصلي آموزش و پرورش از غرب آمده است و هرچند وقت يكبار روي آن اصلاحاتي مي شود اما فرهنگ و علم ما بايد متناسب با دين ما تدوين شود.
وي اظهار كرد: بر اساس بيانات رهبر معظم انقلاب ما دو بال آموزش و تربيت را در آموزش و پرورش داريم و در اين رابطه بايد اقدامات هدفمند و هوشمند طرح ريزي و اجرا شود.
وي گفت: در شرايط كنوني، دشمن با تمام توان وارد عرصه شده و لازم است كه به درستي در برابر اين توطئه ها بايستيم.
امام جمعه موقت كرمان گفت: خروجي آموزش و پرورش بايد تربيت افراد با ايجاد هويت مستقل همراه با عزت ديني و ملي باشد.
وي با تاكيد بر اينكه در آموزش و پرورش هر پولي كه هزينه شود به نوعي سرمايه گذاري است، عنوان كرد: معلمان اخلاص خود را به صحنه اجتماع آورده اند و تلاش مي كنند و همه بايد به آنها كمك كنيم.
وي اعياد شعبانيه را نيز گرامي داشت و گفت: سپاه پاسداران يكي از تفضل هاي خداوند به امام راحل، نظام جمهوري اسلامي، مردم ايران اسلامي و مردم آزاده دنيا بوده است.
وي با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي ناشي از انقلاب اسلامي ايران است گفت: يك نظام با اين عظمت، محافظان قوي، محكم و پرصلابت مي خواهد و سپاه پاسداران و بسيج به عنوان يك نيروي مردمي اين وظيفه را بر عهده دارد.
حجت الاسلام قاسمي زاده افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي محافظت از ارزش هاي اسلامي و نظام و رصد توطئه هاي دشمنان را بر عهده دارد.
وي از سردار قاسم سليماني به عنوان مردي بزرگ و ارزشمند ياد كرد و گفت: حضور اين سردار بزرگ در سوريه و عراق، به دليل حراست از ارزش هاي انقلاب اسلامي ايران در خارج از مرزهاست.
وي با بيان اينكه سپاه در عرصه تامين امنيت به دولت كمك مي كند، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حوزه سازندگي نيز همراهي بسيار خوبي دارد.
خطيب جمعه كرمان شناسايي و رصد اقدامات دشمنان و برخورد مناسب با آنها را از ديگر وظايف سپاه پاسداران برشمرد و گفت: به طور كلي رسالت عظيم سپاه حفظ دستاودرهاي انقلاب و خون شهدا است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: وقتي مسئله مهم مدارا با مردم مطرح مي شود، به دليل اهميت آن است و به همين دليل اين امر در رفتار پيامبر اكرم (ص) به عنوان يكي از خصلت هاي شاخص مطرح مي شود.
حجت الاسلام قاسمي زاده تاكيد كرد: در مدارا با مردم بايد طبق اخلاق و اصول دين اقدام شود تا بتوان افراد را به واقعيت و حقيقت دين راهنمايي كرد.
وي افزود: اصل مدارا با مردم فقط براي تبليغ رسالت نيست بلكه اصلي كاربردي است زيرا مدارا كردن در عرصه هاي ديني، خانوادگي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي نيز به عنوان بهترين راه به شمار مي رود.
وي با اشاره به اينكه در اجراي قانون نيز بايد مدارا كرد، گفت: هر موردي كه با مهرباني و مدارا مطرح شود، اثرگذارتر خواهد بود، البته در برابر كفار بايد شديدترين رفتارها را داشته باشيم.
وي ادامه داد: رهبري در ديدار با معلمان فرمودند آنها از آن سوي دنيا مي آيند و مي گويند در خليج فارس مانور نداشته باشيد و ما مي گوييم كه اينجا خانه ماست و با صلابت جواب آنها را دادند.
امام جمعه موقت كرمان گفت: همه ما موظف هستيم در خانواده، تعاملات اجتماعي و تعليم و تربيت همواره مدارا با مردم را در سرلوحه كار خود داشته باشيم.
7440/3028/2007
کد N1236388

وبگردی