آفتاب
درخواست استاندار قزوین:

ساخت پایگاه بزرگ امدادی معین در استان قزوین ضروری است

ساخت پایگاه بزرگ امدادی معین در استان قزوین ضروری است

قزوین- استاندار قزوین گفت: ساخت پایگاه بزرگ امدادی در آنجیلاق، استقرار دائم بالگرد در استان و راه اندازی پایگاه هلال احمر در رازمیان و کوهین از نیازهای اساسی استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشور به همراه ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات ظهر جمعه پس از بازدید از پایگاه مرکزی جمعیت هلال احمر و امکانات و تجهیزات امدادی با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

فریدون همتی در این دیدار که در مهمانسرای استانداری برگزار شد اظهارداشت: آمادگی نهادهای امدادی از جمله جمعیت هلال احمر در شرایط بحران و حوادث موجب آرامش و آسایش و احساس امنیت مردم و مسئولان می شود و امیدواری را دو چندان می کند.

وی افزود: وقتی حتی مسئولان از آمادگی نهادهای امدادی مطمئن هستند قوت قلب برای تصمیم گیری مناسب و ادامه کار دارند لذا جا دارد از این تلاش شبانه روزی نیروهای مخلص و ایثارگر تشکر شود.

استاندار یادآورشد: قزوین با داشتن شرایط و موقعیت ویژه ارتباطی و قرار گرفتن در کریدور شمال و شمالغرب از اهمیت خاصی برخوردار است بویژه با داشتن مناطق کوهستانی امدادرسانی در آن حساس است و در کنار آن باید به عنوان پشتیبان استانهای دیگر و تهران هم عمل کند که نیازمند حمایت های جدی است.

همتی گفت: بالگرد امدادی حدود ۱۵ روز در استان مستقر است که به دلیل نیازهای اساسی باید این استقرار دائمی باشد لذا از ریاست جمعیت هلال احمر انتظار داریم در این زمینه پیگیری و مساعدت لازم را انجام دهند.

استاندار بیان کرد: در رازمیان و کوهین نیازمند استقرار پایگاه امدادی هستیم تا در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و رانش زمین بتوان بسرعت وارد عملیات شد و خسارات را کاهش داد.

همتی اضافه کرد: نبود مرکز توانبخشی از دیگر مشکلات و نیازهاست که اگر جمعیت هلال احمر همکاری کند زمین مورد نیاز را برای راه اندازی آن در کنار بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی پیش بینی شده واگذار می کنیم.

ضرورت راه اندازی پایگاه بزرگ جمعیت در آنجیلاق

وی اظهارداشت: استان قزوین باید و می تواند پشتیبان خدمات امدادی استانهای دیگر کشور باشد که در این راستا زمین مناسبی در روبروی نیروگاه شهید رجایی برای احداث مرکز بزرگ آنجیلاق پیش بینی کرده ایم تا با واگذاری آن این پایگاه ساخته شود.

در این دیدار داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، بهمن طاهرخانی منتخب مردم، منوچهر حبیبی معاون عمرانی و حمید ره انجام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم حضور داشتند.

ضیایی و چرخساز همچنین از بخش های محتلف مجتمع فرهنگی ورزشی شهید سیمیاری هلال احمر، کتابخانه، سالن های ورزشی، کلاس های آموزشی استان بازدید کرد

کد N1236268

وبگردی