آفتاب
رهبر در گفتگو با مهر:

لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس باقی خواهد ماند

لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس باقی خواهد ماند

امام جمعه موقت تهران گفت: عنصر تجربه و سابقه کاری بالای لاریجانی یک عامل مهم برای ارجح بودن وی نسبت به عارف در ریاست مجلس است و به نظر من در جایگاه ریاست مجلس باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: مجلس در چارچوب وظایف، خدمت رسانی به جامعه و راس امور بودن، باید از خود یک عقلانیت و انسجامی در راستای مصالح ملی و شرع اسلام نشان بدهد.

وی با بیان اینکه دولت نیاز به حمایت مجلس دارد و مجلس هم باید از دستگاه اجرایی کشور حمایت کند، افزود: البته این حمایت‌ها نباید مطلق و بی قید و شرط باشد بلکه باید در چارچوب حفظ ارزش ها و مصالح ملی صورت گیرد.

نماینده سابق اصفهان در مجلس افزود: امیدواریم تجربه های تلخ و شیرین سابق و سایه روشن هایی که در گذشته در نهاد قانون گذاری داشتیم، این درس را به نمایندگان ملت بدهد که ملت چشم به راه خدمت است و اصلاً مایل نیست که مصالحش صرف منازعات سیاسی شود.

رهبر تصریح کرد: اگر ما محور را دین، اسلام، مصالح ملت و قانونگذاری بدانیم، یک انسجام و همدلی و همزبانی به وجود می آید. بنابراین نمایندگان مجلس باید فراتر از جریان ها و جناح های سیاسی فکر کنند.

وی گفت: نمایندگان مجلس باید از پشت دیوارهای پارلمان چشمشان را به سراسر کشور بیاندازند و به اقشار مختلف مردم و انتظارات و مطالبات آنها بیاندیشند و نباید طوری رفتار کنند که سوژه به دست بیگانگان و دشمن بدهند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: مجلس دهم باید خدمتگزار و عقلانی باشد و در چارچوب اعتدال اسلامی حرکت کند و خطوطی که مقام معظم رهبری ترسیم می کنند را مورد توجه قرار داده و با کشمکش های سیاسی، منافع کشور را تحت الشعاع قرار ندهند.

وی با بیان اینکه امیدواریم درگیری و تنش ها در مجلس دهم زیاد نباشد، گفت: نمایندگان باید بدانند که خادم ملت هستند و کمر به خدمت ملت بسته اند. مردم از جناح بندی ها و کشمکش ها رنج می برند و ما باید این مهم را درک کنیم.

رهبر تصریح کرد: من فکر می کنم لاریجانی با تجربه ای که دارد و با توجه به اینکه سیاست های وی هم سیاست های افراطی نبوده و تاکنون مواضع صلح طلبانه و مصلحت اندیشانه ای هم داشته است، ریاست مجلس دهم را خواهد داشت. البته مجلس به هرکس رای بدهد، محترم است.

وی تصریح کرد: رفتار لاریجانی، رفتاری معتدل و منطقی بوده و سعی کرده است توازن را در مجلس میان جریان های سیاسی حفظ کند و به نظر من در جایگاه ریاست مجلس باقی خواهد ماند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان علت ارجح بودن لاریجانی در مدیریت مجلس نسبت به عارف، گفت: عنصر تجربه و سابقه کاری بالای لاریجانی یک عامل مهم برای ارجح بودن وی نسبت به عارف در ریاست مجلس است زیرا مدیریت مجلس اطلاعات خاص خودش را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: لاریجانی در عرصه مدیریت، تجارب بسیار خوبی دارد و پیش بینی من این است که وی کرسی ریاست مجلس دهم را داشته باشد.

کد N1235978

وبگردی