آفتاب

امضای تفاهمنامه همکاری برای طرح‌های پژوهشی هیدرات گازی

امضای تفاهمنامه همکاری برای طرح‌های پژوهشی هیدرات گازی

ایلنا: مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت افزود: با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان مدیریت امور اکتشاف و پژوهشگاه صنعت نفت شاهد شتاب در طرحهای پژوهشی میان این دو نهاد خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، سید صالح هندی در حاشیه امضای تفاهمنامه دوجانبه همکاری پژوهشی، فنی و علمی میان مدیریت اکتشاف و پژوهشگاه صنعت نفت که در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، افزود: این تفاهمنامه به منظور استفاده از توان پژوهشگاه صنعت نفت در بخش بالادستی نفت امضا شده است.

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت با اشاره به فعالیت خود در پژوهشگاه صنعت نفت طی سالهای گذشته افزود: با توجه به اینکه ظرفیتهای خوبی در بخش پردیس بالادستی پژوهشگاه ایجاد شده بود، به این نتیجه رسیدیم می توان از طریق این تفاهمنامه نیازمندیهای بخش اکتشاف را در بخش بالادستی از طریق همکاری با پژوهشگاه رفع کنیم.

وی با بیان این که این تفاهمنامه به تسهیل و تسریع کارها در بخش بالادستی شرکت اکتشاف کمک خواهد کرد، افزود: پژوهشگاه صنعت نفت یک سازمان دانش بنیان و متعلق به وزارت نفت است از این رو می تواند خدمات فراوانی را به شرکتهای تابعه این صنعت ارائه دهد و ما مجبور نیستیم برای انجام هر کاری قرارداد امضا کنیم.

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت تصریح کرد: امضای این تفاهمنامه سبب می شود تا اجرای پروژه همکاری میان دو شرکت در کوتاه ترین زمان و بدون نیاز به قرارداد اجرایی شود؛ ضمن این که در بحثهای مالی نیز از طریق حساب فی مابین به اجرای پروژه خواهیم پرداخت.

به گفته هندی، بر این اساس به موجب این تفاهمنامه طرحهای پژوهشی همچون هیدراتهای گازی و مطالعه حوزه رسوبی انجام خواهد شد که به نظر می رسد طی ماههای آینده همکاری خوبی در بخش بالادستی، حفاظت صنعتی و محیط زیست انجام شود.

 

کد N1235628

وبگردی