آفتاب
در پی شایعه استعفای نخست وزیر ترکیه؛

دیدار هفتگی «اردوغان» و «داود اوغلو» زودتر از موعد برگزار می شود

دیدار هفتگی «اردوغان» و «داود اوغلو» زودتر از موعد برگزار می شود

در پی شدت گرفتن گمانه زنی ها درباره کناره گیری احتمالی نخست وزیر ترکیه از قدرت دیدار هفتگی وی با رئیس جمهور از روز پنج شنبه به چهارشنبه افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت دیلی، در پی قوت گرفتن شایعه کناره گیری «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه از قدرت دیدار هفتگی وی با رئیس جمهور از روز پنج شنبه به چهارشنبه افتاد.

بنا بر این گزارش بسیاری در ترکیه چشم های خود را به نشست امروز داود اوغلو با رجب طیب اردوغان دوخته اند و هنوز معلوم نشده است که کدامیک از این دو نفر خواستار برگزاری این دیدار قبل از موعد مقرر آن شده اند.

بسیاری تحلیلگران از اختلاف نخست وزیر که ریاست کنونی حزب حاکم عدالت و توسعه را نیز بر عهده دارد با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خبر می دهند.

هفته گذشته حزب حاکم ترکیه در نشست شورای تصمیم گیری خود تصمیم به کاهش اختیارات داود اوغلو گرفت که پیشنهاد دهندگان آن از چهره های نزدیک به اردوغان بودند. گفته می شود بی توجهی نخست وزیر به توصیه های رئیس جمهور درباره انتصابات درون حزب علت این اقدام بوده است.

بعد از این اقدام حزب داود اوغلو گفته است در صورت نیاز از تمامی پست های خود کناره گیری خواهد کرد اظهاراتی که به گمانه زنی ها در خصوص استعفای وی قوت بخشیده است.

کد N1234813

وبگردی