آفتاب

سازمان ملل بار ديگر خواستار توقف شهرك سازي رژيم صهيونيستي شد

سازمان ملل بار ديگر خواستار توقف شهرك سازي رژيم صهيونيستي شد

تهران – ايرنا – سازمان ملل متحد بار ديگر از رژيم صهيونيستي توقف شهرك سازي در اراضي اشغالي فلسطيني را خواستار شد و از رهبران ديني و سياسي خواست كه حرمت عبادتگاه ها و ساير اماكن مقدس را حفظ كنند.

به گزارش پايگاه خبري فلسطين الان، بان كي مون دبير كل سازمان ملل در پيامي به كنفرانس بين المللي در مورد بيت المقدس اشغالي كه عصر روز سه شنبه در شهر داكار پايتخت سنگال شروع به كار كرده است، گفت: اسرائيل همچنان به شهرك سازي غير قانوني در كرانه باختري ادامه مي دهد و اين اقدام مانعي در برابر تحقق صلح است.
وي در اين پيام خود رژيم صهيونيستي را به توقف شهرك سازي ترغيب كرده و نسبت به افزايش تخريب خانه هاي فلسطينيان از ابتداي سال جاري ميلادي كه ناقض تعهد رژيم صهيونيستي در حمايت از ساكنان غير نظامي است، ابراز نگراني كرد.
دبير كل سازمان ملل ادامه داد: راه حل دو كشور تنها از طريق گفت و گو و رسيدن به توافق مورد قبول همه طرف ها محقق خواهد شد.
وي بار ديگر تعهد سازمان ملل مبني بر كمك به تمام طرف ها براي پايان دادن به اشغالگري «زيان بار و غير عادلانه» و رسيدن به راه حلي پايان بخش به نزاع طولاني مدت را يادآور شد.
بان كي مون با بيان اينكه شرايط انساني در نوار غزه نگران كننده است، بر ضرورت تمركز تمامي تلاش ها براي كمك به ساكنان اين منطقه كه همچنان از پيامدهاي جنگ 2014 رنج مي برند، تاكيد كرد.
وي اظهار داشت: در حالي اين كنفرانس مسئله مهم فلسطين را در دستور كار خود قرار داده است كه جامعه بين الملل مشغول مسائل ديگر در منطقه است ولي ما نمي خواهيم اين مسئله را كنار بگذاريم.
پيشتر سازمان همكاري اسلامي اعلام كرده بود كه سوم و چهارم ماه مه (14 و15 ارديبهشت) با همكاري كميته سازمان ملل در امور حقوقق ملت فلسطين، كنفرانسي بين المللي پيرامون بيت المقدس اشغالي در شهر «داكار» پايتخت سنگال برگزار مي كند.
در اين كنفرانس تحولات مربوط به بيت المقدس در سايه اشغالگري رژيم صهيونيستي و شهرك سازي بررسي مي شود و تمركز اصلي شركت كنندگان در كنفرانس تعرض هاي صهيونيست ها به فلسطينيان، سرزمين و مقدستاتشان است.
خاورم**9364**1144
کد N1234734

وبگردی