آفتاب

ریاست فراری به مدیرعامل فیات رسید

ریاست فراری به مدیرعامل فیات رسید

همشهری آنلاین: شرکت فراری سرجیو مارچیونه، رییس هیات مدیره این خودروساز لوکس را به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب کرد و عنوان دیگری به عناوین این مدیر ایتالیایی - کانادایی که مدیرعامل فیات کرایسلر هم هست اضافه شد.

به گزارش ایسنا، سرجیو مارچیونه جانشین آمدئو فلیسای 69 ساله شد که در نشست هیات مدیره جدید فراری از سمت خود کناره‌گیری کرد. فراری پس از رشد 11 درصدی سود خالص در سه ماهه اول به 178 میلیون یورو (205 میلیون دلار)، هدف سود سال 2016 را بالا برد و اکنون انتظار دارد امسال با فروش 7900 دستگاه خودرو، حداقل 800 میلیون یورو (919 میلیون دلار) سود ثبت کند در حالیکه پیش از این سود هدف‌گذاری شده 770 میلیون یورو بود.

مارچیونه 63 ساله با کسب مقام مدیرعاملی فراری، اکنون مسئولیت کامل گسترش این شرکت را که ماه ژانویه از فیات کرایسلر اتوموبیل جدا شد برعهده می‌گیرد. این خودروساز لوکس به عنوان یک شرکت مستقل شروع چندان درخشانی نداشته و سهامش پایین 52 دلار که قیمت سهام فراری در زمان عرضه اولیه بوده است، معامله می‌شود.

انتصاب اخیر به شمار غیرمعمول سمتهای مدیریتی که مارچیونه در اختیار دارد اضافه می‌کند. مارچیونه علاوه بر سمتش به عنوان مدیرعامل فیات کرایسلر و فراری، نایب رییس هیات مدیره شرکت اکسور ایتالیا، رییس هیات مدیره تولیدکننده کامیون و تراکتور سی ان اچ اینداستریال و رییس هیات مدیره شرکت تست محصول اس جی اس است. وی همچنین مدیر مستقل در شرکت تولیدکننده سیگار فیلیپ موریس اینترنشنال است.

وی در سال 2014 چند هفته پس از اینکه ریاست هیات مدیره فراری را بدست گرفت، جدایی این سازنده ابرخودرو از فیات کرایسلر را اعلام کرد. مارچیونه جانشین لوکا کوردئو دی مونتزمولو شد که پس از اختلاف با وی بر سر استراتژی، پس از بیش از دو دهه از سمتش استعفا کرد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مارچیونه اعلام کرده اکنون که برند فراری مستقل شده است این خودروساز را به عنوان یک برند لوکس معرفی خواهد کرد تا سود را افزایش دهد.

کد N1234373

وبگردی