آفتاب
رئیس هیات مدیره مخابرات مطرح کرد:

نقش مخابرات در تولید ناخالص ملی/ به اهداف برنامه پنجم نرسیدیم

نقش مخابرات در تولید ناخالص ملی/ به اهداف برنامه پنجم نرسیدیم

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از نقش ۱.۵درصدی این شرکت در تولید ناخالص داخلی خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه باید ۱۱۰هزار میلیارد تومان در ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برات قنبری امروز چهارشنبه در مراسم تودیع هیات مدیره قدیم شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار و معارفه اعضای جدید هیات مدیره، با اشاره به نقش شرکت مخابرات ایران در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: مخابرات بیش از ۱.۵ درصد در تولید ناخالص داخلی کشور نقش دارد. از سوی دیگر سهم مخابرات در بازار ICT کشور بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهم اپراتور همراه اول را از این رقم ۹ هزار میلیارد تومان و سهم مخابرات ثابت را ۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان، ارزش آن، تخمین زده می شود، سهم اپراتور ایرانسل نیز ۷ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی با تاکید براینکه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور این کشش را دارد که ارزش فعلی آن ۳ برابر شود، خاطرنشان کرد: در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه، افزایش سرمایه گذاری در این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

قنبری با بیان اینکه متاسفانه به اهداف برنامه پنجم توسعه در این بخش که قرار بود دوم منطقه شویم نرسیدیم، ادامه داد: به همین دلیل در برنامه ششم توسعه، تاکید براین است که در رتبه های بالای فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه خاورمیانه قرار گیریم. متاسفانه هم اکنون دارای رتبه ۲ رقمی در منطقه هستیم.

رئیس جدید هیات مدیره شرکت مخابرات اظهار داشت: براساس اهداف برنامه ششم توسعه، قرار است در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد که ۶۰ هزار میلیارد تومان از آن، سهم زیرساختهای ارتباطی در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به تغییرات اعمال شده در مدیریت شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد: موفق شدیم در نخستین جلسه هیات مدیره جدید مخابرات، بیانیه مشترک سهامداران مخابرات را به تصویب برسانیم که در این سند بر موضوع تفکیک حاکمیت، مالکیت و مدیریت تاکید شده و استقرار مدیریت حرفه ای در این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

رتبه ایران در بخش خدمات تکنولوژیکی افزایش یابد

در این مراسم رمضانعلی سبحانی فرد، رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی نیز با اظهار خرسندی از آشتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت مخابرات ایران، گفت: امیدواریم با تغییرات صورت گرفته، بتوانیم شاهد ارتقای رتبه ۹۰ ایران در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری به رتبه ۱۲ باشیم.

به گزارش مهر، در این مراسم ۴ ساعته برات قنبری به عنوان رئیس هیات مدیره، رسول سرائیان به عنوان مدیرعامل، مظفر پوررنجبر به عنوان نائب رئیس، لطیف وصلی و بابک تراکمه به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران معارفه شدند.

در نبود وزیر ارتباطات، معاون وی و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم حضور داشتند و به اعضای سابق هیات مدیره مخابرات و ارتباطات سیار ایران لوح تقدیر اهدا شد.

کد N1234279

وبگردی