آفتاب

توقف تاتنهام در دربي لندن/لسترسيتي قهرمان ليگ برتر جزيره شد

توقف تاتنهام در دربي لندن/لسترسيتي قهرمان ليگ برتر جزيره شد

تهران - ايرنا- تيم رده دومي تاتنهام در دربي شهر لندن مقابل چلسي به تساوي 2 بر 2 رضايت داد تا اين نتيجه موجبات قهرماني زودهنگام لسترسيتي در ليگ برتر باشگاه هاي انگليس را فراهم كند.

به گزارش ايرنا، در آخرين ديدار هفته سي و ششم ليگ برتر جزيره، بامداد سه شنبه در ديداري حساس تيم فوتبال چلسي در ورزشگاه استمفوردبريج شهر لندن ميزبان تاتنهام بود.
تاتنهام كه براي زنده نگه داشتن اميدهاي اندك قهرماني خود به پيروزي نياز داشت اين ديدار را هجومي آغاز كرد و در نيمه نخست به دو گل توسط هري كين و هونگ ميون سون دست يافت تا به كسب سه امتياز اميدوار شود.
در نيمه دوم بازيكنان چلسي كه حمايت هواداران را كنار خود داشته و نمي خواستند اين ديدار حيثيتي را به رقيب ديرينه خود واگذار كنند با تلاش فراوان كار را دنبال كرده و به دو گل تماشايي از سوي گري كيهيل و ادن هازارد دست يافتند.
در دقايق پاياني تاتنهامي ها كه قهرماني را از دست رفته مي ديدند با ارائه بازي خشن بارها از داور اين ديدار كارت زرد دريافت كردند.
در نهايت اين ديدار با تساوي 2 بر 2 به اتمام رسيد و تاتنهام 70 امتيازي شد و چلسي به امتياز 48 رسيد.
با اين اوصاف تيم بي نام و نشان لسترسيتي كه با عملكرد فوق العاده خود با 77 امتياز در صدر جدول قرار داشت در فاصله دو هفته مانده به پايان مسابقات براي نخستين بار عنوان قهرماني ليگ برتر جزيره را از آن خود كرد تا تاريخ ساز شود.
باشگاه لسترسيتي در سال 1884 تاسيس شده است و از سال 2010 «سريوادانا پرابها» از تايلند امتياز اين باشگاه را خريد تا مالك آبي پوشان لسترسيتي شود.
اين باشگاه تنها سه عنوان قهرماني جام اتحاديه در سال ها 64، 97 و 2000 ميلادي در كارنامه داشت و امسال توانست با هدايت «كلوديو رانيري» مربي با تجربه ايتاليايي براي نخستين بار و در حضور باشگاه هاي بزرگ و متمول به عنوان قهرماني ليگ برتر باشگاه هاي انگليس دست يابد.
ورزشي**3783**شبس*1613
کد N1231900

وبگردی