آفتاب
ولایتی :

تهران و پاریس در خصوص مسایل منطقه ای دیدگاه های مشترك دارند/ روابط با فرانسه از اولویت های سیاست خارجی ایران است

تهران و پاریس در خصوص مسایل منطقه ای دیدگاه های مشترك دارند/ روابط با فرانسه از اولویت های سیاست خارجی ایران است

تهران-ایرنا- رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه تهران و پاریس در خصوص مسائل منطقه ای از جمله سوریه و لبنان دیدگاه های مشترك دارند گفت: با توجه به ظرفیت ها و سوابق روابط دو كشور، روابط با فرانسه جزء اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

علی اكبر ولایتی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه دیدار با دبیركل و قائم مقام وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران به دیدار طولانی با هیات فرانسوی اشاره كرد و افزود: زمینه لازم در دو طرف برای توسعه روابط به طور بلند مدت فراهم است و در سفر اخیر آقای روحانی به فرانسه، مقدمات خوبی برای این امر فراهم شد.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك گفت: روابط ما و فرانسه درازمدت و ریشه در تاریخ طولانی روابط دیپلماتیك ایران و اروپا دارد.
ولایتی ادامه داد: آنطور كه از اظهارات دبیركل و قائم مقام وزارت خارجه فرانسه بر می آید، فرانسه مصمم به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و همكاری منطقه ای و بین المللی شده است.
وی با رویكرد فرانسه بعد از تحولات اخیر و گسترش روابط ایران با اروپا اشاره كرد و گفت: رویكرد فرانسه این است كه بتواند حجم و سطح روابط را بالا برده و همكاری های دو طرف در منطقه توسعه پیدا كند.
ولایتی ادامه داد : در این دیدار از سوی مقام فرانسوی بر توسعه روابط در سطوح مختلف و متقابل تاكید شد و آقای ماسه تصریح كردند كه رفت و آمد دو طرف تا اجرایی شدن تصمیمات ادامه یابد؛ بخصوص تصمیماتی كه در حوزه انرژی و اتومبیل سازی در سفر اخیر حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری مطرح شد.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك تصریح كرد : ما به انتقال تكنولوژی فرانسه به كشور نیاز داریم و آنها نیز به انرژی ما نیاز دارند.

* پیروزی انتفاضه در گروه استمرار مبارزه علیه صهیونیست هاست
ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر رمضان عبدالله رئیس جهاد اسلامی فلسطین اشاره كرد و افزود: در این دیدار آقای رمضان عبدالله بر عزم جنبش جهاد اسلامی برای استمرار مبارزه علیه صهیونیست ها و ادامه انتفاضه تاكید كرد.
وی با بیان اینكه پیروزی انتفاضه در گروه استمرار مبارزه علیه صهیونیست هاست، گفت: جنبش جهاد اسلامی در كنار حماس همواره مشعل مبارزه را روشن نگه داشته است و نقطه مقابل سازش كارانی بودند كه حاضرند همه نوع امتیازی به صهیونیست ها بدهند بدون اینكه امتیازی برای فلسطین در نظر بگیرند.
ولایتی با بیان این كه آقای رمضان عبدالله، پیروزی را در استمرار مبارزات می دانند، گفت: این چیزی است كه جمهوری اسلامی ایران هم بر آن تاكید دارد.
سیام**1497 /1449
کد N1231392

وبگردی