آفتاب
یک مقام مسئول به مهر اعلام کرد:

نیاز به ساخت سالانه ۲۹۰ هزار مسکن روستایی/ کاهش جمعیت روستاها

نیاز به ساخت سالانه ۲۹۰ هزار مسکن روستایی/ کاهش جمعیت روستاها

مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی با بیان اینکه سالانه به ۲۱۰ تا ۲۹۰ هزار مسکن روستایی نیاز داریم، گفت: جمعیت روستایی کشور تا سال ۱۴۰۵ به ۲۰ میلیون نفر کاهش می‌یابد.

امیرحسین گرکانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در سال ۹۱ جمعیت روستایی ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برآورده شده بود، اظهار داشت: این جمعیت شامل ۵ میلیون و ۹۰۰ خانوار و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بوده است که نشان می‌دهد به ۵۰۰ هزار مسکن در روستاها نیاز داریم.

مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۵ پیش بینی جمعیت روستا ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و تعداد خانوار به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار می‌رسد که در این صورت نیاز به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع نیاز مسکن در روستاها تا سال ۱۴۰۵ به ۸۰۰ هزار واحد مسکونی می‌رسد، گفت: تا سال ۹۰ باید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به دلیل مصالح نامرغوب بازسازی شود و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدهای مسکونی که فاقد کلاف هستند هم نیاز به بازسازی دارند.

مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی ادامه داد: در برنامه تا سال ۱۴۰۵ پیش بینی شده که این اعداد به صفر برسد که با احتساب انباشت مسکن ما سالانه ۲۱۰ هزار تا ۲۹۰ هزار واحد مسکن روستایی نیاز به ساخت داریم.

گرکانی با اعلام اینکه تا ۱۵ فروردین ۹۵ یک میلیون و ۸۴۹ هزار واحد بازسازی شده و به بهره برداری رسیده است، گفت: طرح جامع مسکن را تعریف کردیم که تا سال ۱۴۰۵ تکلیف مسکن روستایی مشخص شده و انباشت نیاز مسکن هم در آن دیده شده است.

وی با بیان اینکه دو سناریو برای نیاز به مسکن تعریف شده است، افزود: نیاز به مسکن مطابق با پیش بینی افزایش جمعیت و رشد خانوار سالانه ۲۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی است که با احتساب مستحکم کردن سازه های برخی واحدها سالانه به ساخت ۲۹۰ هزار واحد مسکونی روستایی نیاز داریم.

کد N1230701

وبگردی