آفتاب

ائتلاف مخالفان دولت كنگو نامزد مشترك خود را معرفي كردند

ائتلاف مخالفان دولت كنگو نامزد مشترك خود را معرفي كردند

تهران- ايرنا- اتئلاف مخالفان جمهوري دموكراتيك كنگو روز يكشنبه موسي كاتومبي را به عنوان نامزد مشترك مخالفان براي شركت در انتخابات رياست جمهوري اين كشور معرفي كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از كينشاسا، هماهنگ كننده ائتلاف اصلي مخالفان دولت جمهوري دموكراتيك كنگو در كينشاسا در اين باره گفت: 'در آخرين نشستي كه داشتيم، تصميم گرفته شد كه موسي كاتومبي را به عنوان نامزد مشترك مخالفان براي حضور در انتخابات رياست جمهوري معرفي كنيم.'
كاتومبي در اواخر ماه مي برگزاري انتخابات رياست جمهوري عادلانه را در سال 2016 در جمهوري دموكراتيك كنگو خواستار شده بود.
موسي كاتومبي فرماندار سابق منطقه اي در جنوب شرق جمهوري دموكراتيك كنگو است.
جوزف كابيلا رئيس جمهوري دموكراتيك كنگو چندي پيش طرح گفت و گوي ملي را كه از مدت ها پيش انتظارش مي رفت، به منظور آماده شدن براي انتخابات سال آينده مطرح كرد.
اكثريت حاكم كنگو از ايده گفت و گوي ملي به عنوان عامل مهمي در تضمين اجراي آرام و منظم انتخابات آينده تمجيد كرده اما بيشتر مخالفان ، اين ايده را به عنوان بخشي از برنامه كابيلا براي باقي ماندن بر سر قدرت پس از پايان دوره دوم رياست جمهوري او در سال آينده محكوم كرده اند.
جوزف كابيلا كه پس از ترور پدرش - لورن كابيلا - در سال 2001 به قدرت رسيد و در دو انتخابات سال هاي 2006 و 2011 پيروز شد ، مطابق قانون اساسي از نامزد شدن در انتخابات سال 2016 براي سومين بار منع شده است.
جمهوري دمكراتيك كنگو، كشوري واقع در مركز آفريقا است كه از سال 1971 تا سال 1997 زئير ناميده مي شد.
اين كشور با جمهوري كنگو، جمهوري آفريقاي مركزي و سودان جنوبي در شمال؛ اوگاندا، رواندا، بروندي و تانزانيا در شرق و زامبيا و آنگولا در جنوب مرز مشترك دارد و از غرب مشرف به اقيانوس اطلس است.
جمهوري دمكراتيك كنگو، دومين كشور بزرگ در آفريقا به لحاظ وسعت و يازدهمين كشور بزرگ در جهان است.
شبد**9041**3404
کد N1230049

وبگردی