آفتاب
ضمن دعوت از جرمي كوربين براي سفر به فلسطين اشغالي؛

سفير رژيم صهيونيستي:برخي از اعضاي حزب كارگر انگليس خطوط قرمز را رد كرده اند

سفير رژيم صهيونيستي:برخي از اعضاي حزب كارگر انگليس خطوط قرمز را رد كرده اند

لندن - ايرنا - «مارك رژو» سفير رژيم صهيونيستي در لندن روز يكشنبه در گفت‌وگويي تلويزيوني با متهم كردن برخي از شخصيت هاي حزب كارگر به يهودي ستيزي، 'جرمي كوربين 'رهبر اين حزب را به سرزمين هاي اشغالي دعوت كرد.

به گزارش ايرنا، «مارك رژو» سفير رژيم صهيونيستي در لندن در گفت وگو با شبكه 'بي.بي.سي' گفت كه يهودي ستيزي مدرن جامعه يهوديان را هدف قرار داده است.
وي با بيان اينكه برخي از «شخصيت هاي برجسته حزب كارگر خطوط قرمز را رد كرده اند»، از جرمي كوربين رهبر حزب كارگر خواست تا از فلسطين اشغالي ديدن كند.
سفير رژيم صهيونيستي اظهار داشت: 'رهبر حزب كارگر منكر بيماري يهودي ستيزي است كه دامن حزبش را فرا گرفته است. اما اين مهم است كه وي به صورت صريح يهودي ستيزي را محكوم كند.'
اين ديپلمات رژيم صهيونيستي عنوان كرد: «اسحاق هرزوگ» رهبر حزب كارگر رژيم اسراييل، از بروز بحران يهودي ستيزي در حزب كارگر انگليس برآشفته است، اما علاقه مند است كه با جرمي كوربين ديدار كند.
«مارك رژو» گفت: طي هفته هاي اخير ما شاهد استفاده از زبان ديگري بوديم كه بسيار نگران كننده است.
وي گفت: 'البته شما حق انتقاد از رژيم اسرائيل را داريد، چون اين كاري است كه روزانه اسراييلي ها انجام مي دهند، اما حق انتقاد از ماهيت رژيم اسرائيل را نداريد چون اين به معناي نابودي اسرائيل است.'
وي گفت: 'در جريان اظهارات هفته هاي اخير به اسراييل تهمت هايي زده شده (از سوي اعضاي حزب كارگر ) و ناقض ماهيت وجودي آن شده اند. '
سفير رژيم صهيونيستي با بيان اينكه «ميان انتقاد مشروع و سخنان تنفر آميز فرق وجود دارد» افزود: تنفر از يهوديان خط قرمز است و نبايد از آن عدول كرد.
وي تصريح كرد: سياستمداران حزب كارگر خطوط قرمز را «يقينا» رد كرده اند و يهودي ستيزي مدرن جامعه يهوديان را هدف قرار داده است.
مارك رژو با اشاره به حمايت جرمي كوربين از حماس گفت: 'گروه هاي حماس و حزب الله سازمان هاي يهودي ستيز هستند. رهبر حزب كارگر بايد به صورت صريح اعلام كند كه هيچ همبستگي با اين قبيل سازمان ها ندارد. اين مهم است كه اين مساله به طور صريح بيان شود .'
وي در پايان اظهاراتش از جرمي كوربين دعوت كرد تا از فلسطين اشغالي ديدن كند.
در همين حال نشريه اينديپندنت روز يكشنبه نوشت: 'اسحاق هرزوك' در نامه اي به جرمي كوربين، از او دعوت كرده است كه از موزه
ملي هولوكاست در اسرائيل ديدن كند.
به نوشته ايندپيندنت، هرزوك در اين نامه ضمن انتقاد شديد از سخنان ليوينگستون، اظهارات او 'وحشتناك ' توصيف كرده و گفته براي يك سياستمدار انگليسي در قرن 21، اين اظهار و نظرها غيرقابل تصور است.
اظهارات سفير رژيم صهيونيستي در حال صورت مي گيرد كه جرمي كوربين، از صدور يك دستور عمل جديد كه براساس آن قرار است تمام اشكال نژادپرستي از جمله يهودي ستيزي در حزب كارگر ممنوع شود، خبر داده است.
تصميم رهبر حزب كارگر در واكنش به جار و جنجال هاي برپا شده به دنبال سخنان اخير 'كن لوينگستون'، متحد نزديكش و شهردار پيشين لندن صورت مي گيرد.
كن لوينگستون كه بين سالهاي 2000 تا 2008 شهردار لندن بود، در سخنان پنجشنبه گذشته اش در حمايت از 'ناز شاه ' نماينده مجلس عوام كه از اين حزب تعليق شده است، از آدولف هيتلر، رهبر آلمان نازي به عنوان حامي صهيونيسم نام برده بود.
شهردار پيشين لندن عنوان كرده است كه آدولف هيتلر، رهبر آلمان نازي در سال 1932 با توافقي با رهبران صهيونيسم با مهاجرت يهوديان آلماني به فلسطين موافقت كرده بود.
كن لوينگستون با وجود اعتراض هاي صورت گرفته، حاضر نشده است بابت سخنانش كه آنها را 'حقايق تاريخي ' مي خواند، ابراز تأسف كند.
شهردار سابق لندن در دفاع از سخنانش به اتخاذ موضعي مشابه از سوي بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي اشاره مي كند.
نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخناني مشابه در كنگره جهاني صهيونيسم عنوان كرده بود كه اعتقاد دارد آدولف هيتلر به دنبال نابودي يهوديان نبوده و تنها قصد اخراج آنها را داشته است.
حزب كارگر انگليس روز پنجشنبه گذشته به دنبال فشارهاي صورت گرفته، عضويت ' ليوينگستون' از اعضاي قديمي اين حزب را به دليل اظهاراتش در مورد صهيونيسم و حمايت هيتلر از صهيونيست ها، به حالت تعليق درآورد.
علاوه بر اعضاي حزب محافظه كار، شماري از نماينده پارلماني حزب كارگر و نيز صادق خان نامزد اين حزب براي شهرداري لندن، و برخي از اعضاي كابينه در سايه، خواستار بركناري ليوينگستون از حزب كارگر به دليل اظهاراتش كه آن را 'ضديهودي ' خوانده اند، شده اند.
حزب كارگر عضويت خانم ناز شاه نماينده پارلماني اين حزب را نيز روز چهارشنبه گذشته به حالت تعليق درآورده بود.
جرمي كوربين رهبر چپ گراي حزب كارگر انگليس كه تا قبل از انتخابش به عنوان رهبر اين حزب در سال گذشته از فعالان شناخته شده در زمينهٔ دفاع از حقوق فلسطيني ها شمرده شد و مواضعي ضد صهيونيستي داشت، به دنبال جريانات ياد شده از سوي گروه ها و سازماني هاي صهيونيستي متهم به اهمال كاري در مقابله با گسترش انديشه هاي يهودي ستيزي در درون حزبش شده است.
اروپام**1**ن**1552
کد N1230020

وبگردی