آفتاب
با مشارکت کشورهای صاحب فناوری؛

مرکز آموزش تخصصی بین‌المللی نفت راه‌اندازی می‌شود

مرکز آموزش تخصصی بین‌المللی نفت راه‌اندازی می‌شود

با برنامه پژوهشگاه صنعت نفت و برای ارتقاء دانش داخلی، مرکز آموزش مشترک تخصصی بین‌المللی نفت در این پژوهشگاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حمید ایجازی،‌ معاون برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت از ایجاد مراکز آموزشی مشترک تخصصی بین ایران و کشورهای صاحب فناوری دنیا خبر داد و گفت: به منظور توسعه علمی و فناوری کشور ، ایجاد شبکه علمی و همچنین به منظور ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و به اشتراک‌گذاری دستاوردهای پژوهشی و استفاده بهینه و مشترک از امکانات یکدیگر، پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری شرکای بین‌المللی بستری را برای این تعاملات دوسویه ایجاد کرده است.

وی بر توسعه و انتقال فناوری که از اهداف پژوهشگاه است تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در داخل و خارج کشور قرار است با هدف ارتقاء منابع انسانی متخصص صنعت نفت کشور و همچنین ارائه خدمات فناورانه به منطقه و دیگر کشورها برگزار شود.

این مقام مسئول ادامه داد: به کارگیری اساتید و متخصصان پژوهشگاه و حضور اساتید به‌نام دانشگاه‌ها و شرکت‌ها و مراکز آموزشی معتبر بین‌المللی با حضور اساتید ایرانی از ویژگی‌های بارز این دوره‌های مشترک است.

ایجازی به یکی از دوره‌های مشترک اشاره کرد و گفت: در حوزه بالادستی نفت در زمینه فناوری‌های پیشرفته ازدیاد برداشت دوره‌ای با دانشگاه «دلفت هلند» که قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه فنی در این کشور است در تابستان ۹۵ برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد مرکز مشترک تخصصی بین‌المللی با تعدادی از شرکت‌ها، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های بین‌المللی همکاری خود را آغاز کرده‌ایم که یکی از این شرکت‌ها LR-Senergy است.

ایجازی درباره فعالیت‌های مشترک با این شرکت تصریح کرد: چندی پیش کارگاه آموزشی مشترک توسط پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت LR-Senergy انگلیس و در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار و قرار است دوره‌های مشترکی را در آینده در زمینه انگیزش چاه برگزار کنیم.

کد N1229523

وبگردی