آفتاب
توليت آستان قدس رضوي:

حكمت عملي و نظري از خصوصيات برجسته شهيد مطهري بود

حكمت عملي و نظري از خصوصيات برجسته شهيد مطهري بود

مشهد- ايرنا- توليت آستان قدس رضوي گفت: داشتن حكمت عملي و نظري از خصوصيات بارز و برجسته آيت الله شهيد مطهري بود.

حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي روز يكشنبه در مراسم گراميداشت سي و هفتمين سالروز شهادت استاد بزرگ آيت الله مرتضي مطهري در شهرستان فريمان افزود: جايگاه شخصيتي و علمي شهيد مطهري به عنوان يك عالم فرهيخته بر هيچ كس پوشيده نيست.
وي اظهار كرد: اين انديشمند جهان اسلام الگويي بود براي همه جهانيان بويژه براي نسل جوان كه اميدواريم بتوانيم با برگزاري اينگونه مراسم به گوشه اي از جايگاه و منزلت اين شهيد بزرگوار بپردازيم.
وي به نقش و جايگاه استاد مطهري در ترويج اسلام ناب اشاره كرد و گفت: اين دانشمند متفكر توانست تمام انحرافات و كجي هايي كه در افكار و انديشه ها بود بزدايد و اسلام ناب را به همگان معرفي كند.
توليت آستان قدس رضوي افزود: انديشه هاي الهي و عرفاني از مهمترين نكاتي بود كه باعث شد شهيد مطهري در مقابل ظلم و ستم ايستادگي كند.
وي جوامع امروزي را نيازمند تفكرات و انديشه هاي اين انديشمند جهان اسلام دانست و اظهار كرد: در شرايطي كه دشمنان اسلام با جنگ نرم در صدد رخنه در اذهان قشر جوان ما هستند، تفكرات و انديشه هاي استاد شهيد مرتضي مطهري مي تواند جنگ نرم دشمن را خنثي كند.
وي گفت: دشمنان اسلام در پي ايجاد تفرقه در بين مذاهب مختلف هستند لذا بايد از تفكرات صاحبنظران و فرهيختگان براي خنثي كردن توطئه هاي دشمنان اسلام استفاده كنيم.
در اين مراسم مسئولين و اقشار مختلف مردم شهرستان هاي سرخس و فريمان حضور داشتند.
شهرستان 95 هزار نفري فريمان در 75 كيلومتري شمال شرقي مشهد قرار دارد.
7494 / 6053/ 6075
کد N1229476

وبگردی