آفتاب
پليس گزارش مي دهد:

از كلاهبرداري از افراد سالخورده تا كشف مواد افيوني در مرز

از كلاهبرداري از افراد سالخورده تا كشف مواد افيوني در مرز

تهران-ايرنا- عامل 14 فقره كلاهبرداري اينترنتي از افراد سالخورده و بي سواد در شهرستان تربت جام توسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ محمد يزداني فرمانده انتظامي شهرستان تربت جام با اعلام اين خبر گفت: با دريافت مرجوعه قضايي از چند شهروند مبني بر كلاهبرداري از آنان توسط مردي جوان در هنگام برداشت وجه از دستگاه عابر بانك موضوع در دستور كار تيمي از كارشناسان پليس فتا اين فرماندهي قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي اظهارات شاكيان پرونده كه اكثراً سالخورده و بي سواد هستند مشخص شد كه مردي جوان با پرسه زني در اطراف دستگاه هاي خودپرداز از عدم آشنايي و بي سوادي طعمه هاي خود سوء استفاده و هنگام درخواست براي پرداخت وجه با ايجاد رمز دوم از آنان به صورت سريالي كلاهبرداري مي كرده است.
به گزارش پايگاه خبري پليس، يزداني تصريح كرد: كارشناسان پليس فتا با يك سري تحقيقات گسترده فني عامل برداشت هاي غيرمجاز را كه به شهر مشهد متواري شده بود ، شناسايي و با نيابت قضايي دستگير كردند.
سرهنگ يزداني اظهار داشت: متهم 37 ساله كه به تازگي از زندان رها شده است در بازجويي هاي به عمل آمده به 14 فقره كلاهبرداري از افراد سالخورده و بي سواد هنگام برداشت وجه از دستگاه هاي خودپرداز با ايجاد رمز دوم و خريدهاي اينترنتي اعتراف كرد.
فرمانده انتظامي شهرستان تربت جام با اشاره به معرفي متهم به دادسرا خاطر نشان كرد: مشكلاتي كه شاكيان اين پرونده تجربه كردند ناشي از سهل انگاري خودشان نسبت به حفظ امنيت و اعتماد بيجا به افراد غريبه بود؛ لذا شهروندان مي بايست براي پيشگيري از سوءاستفاده از هر گونه اعتماد بيجا به افراد غير، پرهيز و به صورت دوره اي رمز خود را تغيير دهيد.

**كشف بيش از يك تن مواد افيوني در مرز سراوان
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان از درگيري مرزداران گردان مرزي سيركان با قاچاقچيان مسلح و كشف يك تن و يكصد كيلو گرم مواد مخدر خبر داد.
سردار رهام‌بخش حبيبي گفت: مرزداران گردان مرزي سيركان با اشرافيت اطلاعاتي از قصد ورود يك گروه از سوداگران مرگ براي ورود مواد مخدر به كشور آگاه و بلافاصله به تشديد اقدامات كنترلي پرداختند.
وي افزود: مرزداران پس از ساعاتي كمين، قاچاقچيان را كه وارد حريم امنيتي مرز كشورمان شده بودند مشاهده كردند و به آنان دستور ايست دادند.
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان تصريح كرد : قاچاقچيان به محض اطلاع از حضور مرزداران به صورت مسلحانه با آنان درگير شدند و مرزبانان نيز در مقابل با آتش پر حجم خود پاسخ آنان را دادند.
سردار حبيبي گفت: قاچاقچيان پس از چند ساعت درگيري مسلحانه مجبور به تسليم در برابر اقتدار مرزبانان شدند .
وي با اشاره به دستگيري 2 قاچاقچي مسلح در اين رابطه گفت : در پي اين عمليات 2 دستگاه خودروي قاچاقچيان، 2 قبضه سلاح كلاشينكف و مهمات آنان توقيف شد.
فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان گفت: مرزداران در بازرسي از خودرو قاچاقچيان، يك هزار و يكصد كيلوگرم ترياك كشف كردند.

** شوخي نابجاي دوست قديمي در فضاي مجازي دردسرساز شد
سرگرد علي كساني، رئيس پليس فتا ايلام از دستگيري عامل شوخي نابجاي دوست قديمي در فضاي سايبر خبر داد.
وي گفت: فردي با مراجعه به اين پليس و بيان اينكه فردي با هويت نامعلوم از طريق شبكه اجتماعي تلگرم اقدام به ايجاد مزاحمت اينترنتي براي او كرده است ،مراتب در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.
كساني اظهار كرد: كارشناسان پليس فتا پس از بررسي هاي لازم و تحقيقات فني صورت گرفته توانستند عامل اصلي ايجاد مزاحمت را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير كنند.
وي ادامه داد: متهم پس از رويارويي با شواهد فني به بزه خود اعتراف و انگيزه خود را ايجاد مزاحمت اينترنتي عليه شاكي در ابتدا يك مزاح دوستانه بيان كرد.
كساني اضافه كرد: متهم اظهار داشت كه با شاكيه رابطه دوستانه اي داشته است و به همين دليل به خاطر سرگرمي اقدام به انتشار تصوير قديمي از شاكيه كرده و جملات ناشايستي را هم همراه تصوير به قصد شوخي فرستاده بود .

** دستگيري مزاحم اينترنتي در شبكه اجتماعي تانگو
سرهنگ محسن محمودي رئيس پليس فتا آذرباييجان شرقي گفت: فردي كه در شبكه اجتماعي تانگو اقدام به توهين و آبروريزي، عليه يكي از شهروندان مي كرد دستگير شد.
وي اظهار كرد: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي با انتشار مطالب توهين آميز در شبكه اجتماعي تانگو موجب آبروريزي و هتك حيثيت او شده بود، مراتب در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.
محمودي افزود: پس از اخذ اظهارات شاكي ، مستندات جمع بندي و مشخص شد ، اظهارات شاكي واقعيت داشته است كه پس از اخذ دستور قضايي فرد متخلف به محل پليس فتا منتقل شد.
رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي با بيان اينكه متهم پس از تكميل پرونده جهت سير مراحل قضايي به دادسرا معرفي شد ، اضافه كرد: توصيه اي كه پليس فتا براي كاربران فضاي مجازي دارد اين است كه هرگز از اين فضا براي اهدافي همچون مزاحمت و هتك حيثيت افراد استفاده نكنند در غير اين صورت بر اساس قانون جرائم رايانه اي افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم خواهد شد.

**محموله ميليوني سيگار قاچاق به مقصد نرسيد
فرمانده انتظامي شهرستان فسا استان فارس از توقف يك خودرو پژو 405 حامل يك ميليون و 116 هزار و 620 نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش 700 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ علي شيبانيان گفت: ماموران انتظامي شهرستان فسا در اجراي طرح كنترل محورهاي مواصلاتي اين شهرستان به يك دستگاه خودرو پژو 405 مشكوك شدند و به تعقيب آن پرداختند.
وي ادامه داد: با شناسايي محل سكونت راننده و هماهنگي مقام قضائي در بازرسي از محل، يك ميليون و 116 هزار و 620 نخ سيگار خارجي قاچاق كشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان فسا با بيان اينكه متهم، دستگير و با پرونده متشكله تحويل مرجع قضائي شد، اصافه كرد: ارزش ريالي كالاي قاچاق مكشوفه توسط كارشناسان بيش از 700 ميليون ريال برآورد شده است.
اجتمام(1)9105**1776
کد N1229441

وبگردی