آفتاب

بررسی حقوق اموال منقول و موزه‌ای

بررسی حقوق اموال منقول و موزه‌ای

همشهری آنلاین: نخستین نشست حقوق اموال تاریخی – فرهنگی با حضور سخنرانانی از دانشگاه ژنو سوییس و اساتید و محققان ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، منیر خلقی مدیر ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این مطلب، هدف از برگزاری این دوره را ترویج و ارتقای موضوعات تخصصی مرتبط با حقوق میراث فرهنگی با تمرکز بر حقوق اموال منقول و موزه‌ای اعلام کرد.

او افزود: دراین نشست تلاش می‌شود تا حقوق اموال تاریخی - فرهنگی از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر در نظر داشتن جنبه‌های ملموس بر حوزه‌های ناملموس و مالکیت فکری این دسته از اموال نیز تمرکز شود.

خلقی اظهار داشت: نخستین بار است که این موضوعات به صورت تخصصی با مشارکت اساتید ایرانی برای افراد حرفه‌ای در قالب برنامه‌ای با تمرکز بر حقوق میراث فرهنگی مطرح می‌شود.

مدیر ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: مقالات این نشست تخصصی به صورت مجلدی دو زبانه برای هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگري منتشر خواهد شد.

نخستین نشست حقوق اموال تاریخی - فرهنگی به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) با مشارکت موزه دفاع مقدس سه شنبه 14 اردیبهشت از ساعت 9 تا 13 در محل این موزه برگزار خواهد شد.

کد N1229374

وبگردی