آفتاب

رمان‌هایی در حمایت از تولید ملی و کارگر در نمایشگاه کتاب

رمان‌هایی در حمایت از تولید ملی و کارگر در نمایشگاه کتاب

چاپ تازه‌ای از سه رمان «درد» نوشته صادق کرمیار، «فصل جوانی» اثر قاسمعلی فراست و «سایه اژد‌ها» به قلم محمدعلی گودینی به نمایشگاه کتاب می‌رسد که رمان گودینی، اثری است با موضوع حمایت از تولید ملی و کارگر ایرانی.

به گزارش ایلنا؛ سه رمان «درد» از صادق کرمیار، «فصل جوانی» نوشته قاسمعلی فراست و «سایه اژد‌ها» به قلم محمدعلی گودینی؛ روانه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌شوند.

 «درد» که پیش از این توسط انتشارات عصر داستان منتشر شده است، رمان مستندی است از جانبازی که خاطرات دوران جبهه‌اش را مکتوب می‌کند. به گفته‌ نویسنده در نوشتن این کتاب از کمک‌های اطلاعاتی سردار شهید احمد سوداگر و جانباز، محمد مهین‌خاکی استفاده شده است. این اثر که تلاش و همت دلاوران اطلاعات عملیات در عرصه دفاع مقدس را روایت می‌کند، دربرگیرنده‌ اطلاعات سال‌های ۶۳ تا پایان جنگ است.

کتاب «فصل جوانی»، روایت نوجوانی‌ است که در روزهای جنگ، با تب و تاب موتورسواری به همراه دایی‌اش به منطقه جنوب می‌رود، اما سر از کردستان درمی‌آورد و اتفاقات متعددی را مشاهده می‌کند. قاسمعلی فراست که در بین نویسندگان به آشنایی‌اش با تئا‌تر و دیالوگ‌نویسی‌های کم‌مانندش شهرت دارد، این کتاب را نوشته است. فصل جوانی پیش از این توسط انتشارات عصر داستان منتشر شده است.

علاوه بر این دو کتاب، آخرین اثر محمدعلی گودینی، رمانی به نام «سایه اژد‌ها» و روایتی است از کارگاه خیاطی در تهران به همراه بیان روابط و مناسبات امروز کشور ما در بازار و کارگاه‌های صنعتی و تولیدی. این کتاب از معدود آثار منتشر شده‌ ادبیات داستانی است که بر موضوع حمایت از تولید ملی و جامعه‌ کارگری تاکید دارد.

گودینی در این رمان به مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان است، مانند زیاده‌خواهی‌های واردکنندگان و کارشکنی‌های برخی در مسیر راه تولید داخلی می‌پردازد. او برای نوشتن «سایه اژد‌ها» در محیط‌های کارگری تحقیق کرده و از نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان، کارفرمایان و کارگران آشنا شده است و رمان را از زبان کارگر و کارفرمایان روایت کرده است.

نکته جالب درباره این رمان، توجه رهبر معظم انقلاب نسبت به شیوه کتابسازی اثر و تحسین نویسنده در جریان دیدار گودینی با معظم له است. این نویسنده که از نویسندگان تقدیری سومین دوره جایزه جلال آل‌احمد نیز هست، پیش از این در آثاری چون «سیلاب»، «نورد» و «تالار پذیرایی پایتخت» به رنج‌ها و گرفتاری‌های این قشر از جامعه پرداخته بود.

علاوه بر این سه اثر، «سنگ سلام» نوشته محمدرضا بایرامی، «هورامه» ‌ نوشته یاسر یسنا و مجموعه پنج‌جلدیِ گزیده «بهترین داستان‌های جهان» به انتخاب، ترجمه و تالیف احمد گلشیری در غرفه‌ بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مخاطبان و علاقه‌مندان ادبیات داستانی معرفی و توسط انتشارات علمی و فرهنگی عرضه می‌شود.

کد N1229266

وبگردی