آفتاب

پنج چالش جديد نيروهاي افغان در گزارش بازرس ويژه آمريكا

پنج چالش جديد نيروهاي افغان در گزارش بازرس ويژه آمريكا

كابل - ايرنا - بازرس ويژه آمريكا در امور افغانستان، پنج چالش جديد نيروهاي امنيتي افغانستان را اعلام كرد و گفت كه گزارش دقيق از تعداد نيروهاي نظامي افغان وجود ندارد.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري «جمهور» افغانستان روز يكشنبه به نقل از «جان سپكو» بازرس ويژه آمريكا در امور افغانستان نوشت: قابليت هاي نيروهاي افغان عقب گرد داشته، توسعه و توانايي هاي اين نيروها با چالش هاي جدي مواجه است.
اين بازرس آمريكايي در گزارشي به كنگره آمريكا اضافه كرده است كه محدوديت دسترسي به نظارت و ارزيابي موثردر نيروها و نيازهاي آنها را چالش شماره يك دانسته است.
وي افزوده است كه مشاوران آمريكايي با واحدهاي كوچك ارتش افغانستان تماس محدود و غير مستقيم داشته و اين امر باعث شده به گزارش‌هاي نهادهاي دولت افغانستان در رابطه با قابليت ها و توانايي هاي ارتش تكيه شود.
جان سپكو در اين گزارش خروج نيروهاي بين المللي را براي نيروهاي افغان زيان بار خوانده و گفته است كه در حال حاضر هيچ كسي نمي داند كه چه تعداد از نيروهاي نظامي در افغانستان در حال انجام وظيفه اند و چه تعداد آنها ترك خدمت كرده اند.
درگزارش سپكو آمده است كه سقف نيروهاي پليس و ارتش افغانستان 352 هزار نفر خوانده شده اما تعداد آنها هيچگاه به اين اندازه نرسيده است.
وي همچنين با نامناسب خواندن وضعيت امنيتي افغانستان به دست اندر كاران هشدار جدي داد .
آساق*291*1488 **1590
کد N1229253

وبگردی