آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

امیدواریم با اجرای سند تحول وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود یابد

امیدواریم با اجرای سند تحول وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم در حوزه معیشت، منزلت و هویت معلمان با اجرای سند تحول بنیادین در آینده شاهد بهبود باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر فانی در مراسم «سپاس معلم» که در دبستان شهیدان تقی‌زاده کهریزک که روز دوشنبه برگزار شد، گفت: بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز در حال تحصیل علم، عمل و ایمان هستند.

وی افزود: توفیقاتی که کشور جمهوری اسلامی در عرصه مختلف به دست آورده، مدیون تلاش‌های معلمان است؛ این معلمان هستند که آینده‌سازان ایران اسلامی را تربیت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش به سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان اشاره کرد و گفت: در این سفر به رئیس‌جمهور یک هدیه معنوی تقدیم شد و آن هدیه، کارنامه تحصیلی دکتر روحانی بود که توسط اداره آموزش و پرورش سرخه سمنان اهدا شد.

فانی ادامه داد: سکاندار قوه مجریه کشور ۵۵ سال پیش دانش‌آموز مدارس ما و تحت تعلیم معلمین بوده‌اند و اکنون ۱۳ میلیون دانش‌آموز در مدارس با یک میلیون معلم که آینده کشور را می‌سازند، وجود دارد و به همین دلیل است که آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: معلمان با دست باکفایت آینده کشور را می‌سازند و زیرساخت منابع انسانی را نیز تأمین می‌کنند و به همین دلیل است که امروز در این جمع حضور یافته‌ایم تا دستان باکفایت معلمان را ببوسیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امروز معلمین در تعداد ۱۰۵ هزار مدرسه مشغول به تدریس هستند و ما در مناطقی که شاید هیچ نهاد حکومتی وجود نداشته باشد، مدرسه داریم و تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی با حضور معلمین معنا پیدا می‌کند.

فانی با بیان اینکه محور اصلی تعلیم و تربیت معلمین هستند، افزود: فضا، تجهیزات، برنامه درسی و فناوری‌های نوین در فرآیند تعلیم و تربیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه معلمان کسری‌های ما را جبران می‌کنند، گفت: معلم رکن اصلی برای ساختن آینده کشور است.

فانی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای سند تحول بنیادین، وضعیت معیشتی، منزلت و هویت معلمان بهبود یابد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش به همراه دیگر مسئولان آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم ظهر امروز با حضور در مرقد امام (ره) با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

کد N1228913

وبگردی